Forum www.swps2007c04.fora.pl Strona Główna www.swps2007c04.fora.pl
Forum Grupy C04 studia magisterskie stacjonarne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

STATYSTYKA PYTANIA NA EGZAMIN

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.swps2007c04.fora.pl Strona Główna -> Komuna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jamaica
Administrator



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: the bright side

PostWysłany: Sob 13:51, 07 Lut 2009    Temat postu: STATYSTYKA PYTANIA NA EGZAMIN

Tu jest moja część. Niestety na moich slajdach nie ma odpowiedzi. Kto zna ten niech wpisuje. Pzdr

1. Zmienna wskazująca zajęte miejsce uczestniczki w wyborach miss uczelni mierzona na
A. skali nominalnej
B. porządkowej
C. interwałowej
D. takiej zmiennej nie można skonstruować.

2. W badaniach Snydera i Copelanda nad tendencja do potwierdzania osoby udzielające wywiadu, którym zadawano pytania sugerujące ekstrawersję
A. zachowywały się potem bardziej ekstrawertywnie
B. oceniały się potem bardziej jako ekstrawertywne
C. reagowały paradoksalnie i zachowywały się bardziej intrawertywnie
D. A i B sA prawdziwe

3. Korelacja dwu zmiennych o wartości -0,9 oznacza:
A. Silny związek między zmiennymi
B. Słaby związek między zmiennymi
C. Niemal całkowity brak związku między zmiennymi
D. Korelacja nie może przybierać takiej wartości

4. Wrażenie poprawy stanu pacjenta chorobach o przebiegu ostrym nądź chronicznym może powodować zjawisko:
A. Regresji do średniej
B. Korelacji pozornej
C. Interakcji selekcji z historią
D. Tendencji do potwierdzania hipotezy

5. Po pomnożeniu wszystkich wyników przez stała
A. średnia mediana i sD są iloczynem poprzedniej wartości i stałej
B. średnia mediana i wariancja są iloczynem poprzedniej wartości i stałej.
C. średnia mediana i wariancja są iloczynem poprzedniej wartości i modułu stałej.
D. Żadna z powyższych nie jest prawdziwa.

6. Przy porównywaniu dwóch średnich w dwóch próbach niezależnych wartość testu t-studenta to
A. Iloczyn różnicy średnich i błędu standardowego różnicy
B. Iloraz różnicy średnich i błędu standardowego różnicy
C. Iloraz błędu standardowego różnicy i liczby stopni swobody
D. Iloraz liczby stopni swobody i błędu standardowego różnicy.

7. Prawdopodobieństwo błędu drugiego rodzaju
A. musi być mniejsze od 0,05 by wyniki badania uznać za istotne
B. Musi być mniejsze niż błędu pierwszego rodzaju
C. określa każdorazowo wydruk w SPSS
D. Nie jest możliwe do określenia.

8. Test statystyczny o większej mocy:
A. łatwiej wykrywa różnice między grupami
B. zmniejsza prawdopodobieństwo popełnienia błędu drugiego rodzaju
C. zmniejsza prawdopodobieństwo popełnienia błędu pierwszego rodzaju
D. A i B prawdziwe

9. Na różnice wewnątrzgrupowe ( określone w analizie wariancji) może wpływać
A. błąd pomiaru, różnice indywidualne, zróżnicowanie poziomów zmiennej niezależnej
B. manipulacje eksperymentalne
C. błąd pomiaru różnice indywidualne
D. żadna z powyższych nie jest prawdziwa.

10. Ilość wyników, których wartość nie jest zdeterminowana przez średnią to
A. ilość determinant
B. ilość stopni swobody
C. ilość grup eksperymentalnych
D. ilość niezależnych osób badanych

11. Wyniki w postaci, w jakiej były pierwotnie uzyskane w badaniu to:
A. wyniki standardowe
B. wyniki podawane w jednostkach odchylenia standardowego
C. wyniki surowe
D. A i B prawdziwe

12. Zabieg standaryzacji wyników umożliwia
A. porównanie wyników jednostkowych na tle grupy.
B. Właściwy przydział osób do grup eksperymentalnych
C. Normalizację narzędzi eksperymentalnych
D. A B C są prawdziwe

13. obliczanie współczynnika korelacji Pearsona zakłada pomiar zmiennych na skali:

A. Interwałowej
B. Porządkowej
C. Nominalnej
D. Ilorazowej


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jamaica dnia Sob 16:00, 07 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fonika




Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 15:00, 07 Lut 2009    Temat postu:

9. W przypadku testu t, niespełnienie zaożenia o normalności rozkładu:
a) unieważnia wyniki testu
b) nie prowadzi do poważnych konsekwencji
c) unieważnia wyniki testu, ale tylko gdy grupy są nierównoliczne
d) test t nie zakłada normalności rozkładu

10. Za błędne wnioskowanie o nieskuteczności nagród może odpowiadać zjawisko:
a) Błędu losowego grupy
b) Błędu systematycznego próby
c) tendencji do odrzucania hipotezy alternatywnej
d) regresji do średniej

11. Poziom adrenaliny we krwi oraz wyniki w kwestionariuszu agresji to przykłady:
a) pojęć teoretycznych
b) pojęć diagnostycznych
c) definicji operacyjnych
d) zmiennych niskiej trafności wewnętrznej

12. Dla zmiennej mierzonej na skali przedziałowej lub ilorazowej miarą zmienności wyników jest:
a) wariancja, odchylenie stand. i rozstęp
b) wariancja i rozstęp, ale nie odchylenie stand.
c) tylko rozstęp
d) zmienność wyników może być określona tylko na skali interwałowej

13. Przy porównaniu średnich w dwóch próbach niezależnych wartości testu t- Studenta to:
a) iloraz różnicy średnich i błędu standardowego różnicy
b) iloraz błędu standardowego różnicy iliczby stopni swobody
c) iloraz stopni swobody i błędu standardowego różnicy
d) iloraz różnicy średnich i błędu stand. Różnicy
-> nie widze prawidłowej odp, zasłaniają czyjeś wlosy ;]

15. Procent wspólnej wariancji dwu zmiennych określa:
a) współczynnik determinacji
b) wspołczynnik determinacji pomnożony przez 100
c) współczynnik determinacji podzielony przez 100
d) współczynnik korelacji podniesiony do kwadratu

16. Zmiany zachodzące w poziomach mierzonych zmiennych w trakcie trwania eksperymentu pod wpływem czynników innych niż zmienna niezależna określamy mianem:
a) regresji
b) selekcji
c) instrumentarium
d) Historii

17. Zjawisko psychologiczne ilustrowane demonstracją („Cyfry i litery”), w której zadaniem studentów było sprawdzenie hpotezy, że jeśli po jednej stronie znajduje się litera „D”, to drugiej stronie znajduje się cyfra „3” to:
a) zjawisko torowania
b) zjawisko regresji
c) zjawisko korelacji pozornej
d) zjawisko tendencji do potwierdzania

18. Zjawisko korelacji pozornej ma miejsce szczególnie wtedy gdy:
a) jedna z kategorii w obrębie każdej ze zmiennych jest znacznie bardziej liczna niż inne kategorie
b) w obrębie każdej ze zmiennych występują co najmniej trzy kategorie
c) są co najmniej trzy zmienne
d) Zarówno A jak i B (?)

19. Pozorny wpływ uczestnictwa w grupach dla rodziców na redukcję nasilenia problemów wychowawczych może tłumaczyć zjawisko:
a) korelacji pozornej
b) regresji do średniej
c) interakcji seleksji z dojrzewaniem
d) tendencji do potwierdzania hipotezy

20. W przypadku rozkładu idealnie normalnego:
a) średnia arytmetyczna, modalna i mediana nie istnieją
b) średnia arytmentyczna, modalna i mediana są sobie równe
c) miarą tendecji centralnej jest tylko mediana
d) miarą tendencji centralnej jest tylko średnia arytmetyczna


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fonika dnia Sob 15:02, 07 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skorpka




Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 15:18, 07 Lut 2009    Temat postu:

a to od Ferka, który ma od Moniki:

1. Jeśli df między grupami w analizie wariancji wynosi 5 to ile było grup?
a) 5
b) 4
c) 6
d) nie da się określić

PS. Df między grupami to liczba grup-1, czyli obliczając liczbę grup do df międzygrupowego należy dodać 1.

2. Jeśli df wewnątrz grup wynosi 18 a df między grupami wynosi 2 to liczba osób badanych wynosi:
a) 16
b) 20
c) 21
d) nie da się określić

PS. Df między grupami+1=liczba grup, czyli 2+1=3. Żeby obliczyć liczbę badanych należy dodać df wewnątrzgrupowe do liczby grup.

3. Ile wynosi F w poniższej analizie wariancji?

Source SS df MS F
36 4 ? ?
12 4 ?
Ogółem 48 8

a) 3,0
b) 4,5
c) 4,8
d) nie da się określic

PS. SS/df=MS, czyli: 36/4=9, 12/4=3. F oblicza się dzieląc MS przez siebie, a więc 9/3=3.

4. Wykonaj analizę wariancji dla poniższych danych. Ile wynosi F? (tego zadania na bank nie będzie!)

Grupa 1 Grupa 2 Grupa 3
2 5 5
3 6 6
4 7 7
M=3 M=6 M=6

a) 9
b) 3
c) 6
d) 12

5. Błąd losowy:
a) występuje z zerowym prawdopodobieństwem
b) występuje w każdym badaniu
c) zmniejsza wariancję międzygrupową
d) żadna odpowiedź nie jest prawidłowa





6. Dla dużych prób prawdopodobieństwo pojawienia się przez przypadek wyniku testu t co najmniej 2,58 wynosi: (nie będzie tego zadania)
a) 0,01
b) 0,5
c) 0,95
d) (nie zdążyłam zapisać :/)

7. Zwiększona liczebność próby zapobiega pojawieniu się błędu drugiego rodzaju wtedy, gdy błąd ten był skutkiem:
a) nierównej liczebności grup
b) losowego błędu pomiaru
c) systematycznego błędu pomiaru
d) niskiej trafności wewnętrznej

8. Zjawisko związane z czynnikiem wewnątrzosobniczym innym niż zmienne niezależna, np. starzeniem się, nazywamy:
a) historią
b) ubytkiem osób badanych
c) dojrzewaniem
d) selekcją

9. Procent wspólnej wariancji dwu zmiennych określa:
a) współczynnik determinacji
b) współczynnik determinacji pomnożony przez 100
c) współczynnik determinacji podzielony przez 100
d) współczynnik korelacji podniesiony do kwadratu

10. Pomiar poziomu depresji u tych samych pacjentów przed i po poddaniu ich psychoterapii:
a) przykład jednogrupowego badania
b) przykład jednogrupowego badania z testem i retestem
c) przykład przerywanego szeregu czasowego
d) przykład schematu nieciągłości regresji

11. Która z poniższych informacji jest potrzebna do obliczenia t w teście dla dwóch prób zależnych?
a) korelacja między obu pomiarami zmiennej zależnej
b) średnia poziomów zmiennej zależnej
c) wariancja różnic między obu pomiarami zmiennej zależnej
d) wszystkie są potrzebne

12. Wysoka trafność wewnętrzna spowodowana jest:
a) usunięciem błędu losowego
b) kontrolą błędu systematycznego
c) redukcją błędu drugiego rodzaju
d) wszystkie są prawidłowe

13. Zmienna wskazująca zajęte miejsce uczestniczki w wyborach miss mierzona jest na skali:
a) nominalnej
b) porządkowej
c) interwałowej
d) takiej zmiennej nie można skonstruować


14. W badaniach Syndera i Copelanda nad tendencją do potwierdzania osoby udzielające wywodu, którym zadano pytania sugerujące ekstrawersję:
a) zachowywały się potem bardziej ekstrawertywnie
b) oceniały się potem jako bardziej ekstrawertywne
c) reagowały paradoksalnie i zachowywały się mniej introwertywnie
d) A i B są prawidłowe

15. Korelacja dwóch zmiennych o wartości -0,9 oznacza:
a) silny związek
b) słaby związek
c) niemal całkowity brak związku
d) korelacja nie może przybierać takiej wartości

16. Wrażenie poprawy stanu pacjenta w chorobach o przebiegu ostrym bądź chronicznym może powodować zjawisko:
a) regresji do średniej
b) korelacji pozornej
c) interakcji selekcji z historią
d) tendencji do potwierdzania hipotezy

17. Po pomnożeniu wszystkich wyników przez stałą:
a) średnia, mediana i odchylenie standardowe są iloczynem poprzedniej wartości i stałej
b) średnia, mediana i wariancja są iloczynem poprzedniej wartości i stałej
c) średnie, mediana i wariancja są iloczynem poprzedniej wartości i modułu stałej
d) żadna odpowiedź nie jest poprawna

18. Przy porównywaniu średnich w dwóch próbach niezależnych wartość testu t-studenta to:
a) iloczyn różnicy średnich i błędu standarowego różnicy
b) iloraz różnicy średnich i błędu standarowego różnicy
c) iloraz błędu standarowego i liczby stopni swobody
d) iloraz liczby stopni swobody i błędu standarowego różnicy

19. Prawdopodobieństwo błędu drugiego rodzaju:
a) musi być mniejsza od 0,05 by wyniki badania uznać za istotne
b) musi być mniejsze niż błąd pierwszego rodzaju
c) określa każdorazowo wydruk w SPSS
d) nie jest możliwe do określenia

20. Test statystyczny o większej mocy:
a) łatwiej wykrywa różnicę między grupami
b) zmniejsza prawdopodobieństwo popełnienia błędu drugiego rodzaju
c) zmniejsza prawdopodobieństwo popełnienia błędu pierwszego rodzaju
d) A i B jest poprawne

21. Na różnice wewnątrzgrupowe (określane w analizie wariancji) może wpływać:
a) błąd pomiaru, różnice indywidualne i zróżnicowanie poziomów zmiennej niezależnej
b) manipulacja eksperymentalna
c) błąd pomiaru i różnice indywidualne
d) żadna odpowiedź nie jest poprawna


22. Ilość wyników, w których wartość nie jest zdeterminowana przez średnią to:
a) ilość determinant
b) ilość stopni swobody
c) ilość grup eksperymentalnych
d) ilość niezależnych osób badanych

23. Wyniki w postaci, w jakiej były pierwotnie uzyskane w badaniu to:
a) wyniki standardowe
b) wyniki podane w jednostkach odchylenia standardowego
c) wyniki surowe
d) A i B są poprawne

24. Zabieg standaryzacji wyników umożliwia:
a) porównanie wyników jednostkowych na tle grupy
b) właściwy przydział osób do grup eksperymentalnych
c) nominalizację narzędzi eksperymentalnych
d) wszystkie są poprawne

25. Obliczanie współczynnika korelacji Pearsona zakłada pomiar zmiennych na skali:
a) interwałowej
b) porządkowej
c) nominalnej
d) ilorazowej

26. Jeśli zebrane dane pozwolą na wyeliminowanie możliwości, że inne czynniki poza zmienną niezależną odpowiedzialne są za poziom zmiennej zależnej, to badanie miało:
a) wysoką trafność zewnętrzną
b) wysoką trafność konstruktów
c) wysoką trafność diagnostyczną
d) wysoką trafność wewnętrzną

27. Badanie o niskiej trafności wewnętrznej, wysokiej trafności konstruktów, Wysokiem trafności zewnętrznej to prawdopodobnie:
a) korelacyjne
b) eksperymentalne
c) pilotażowe
d) laboratoryjne

28. Badacz dokonujący replikacji (dokładnego powtórzenia) badania, którego wyniki były statystycznie istotne, robi to prawdopodobnie po to, by:
a) sprawdzić, czy nie zaszedł błąd pierwszego rodzaju
b) sprawdzić, czy nie zaszedł błąd drugiego rodzaju
c) uzyskać wyższą trafność wewnętrzną
d) uzyskać wyższą trafność konstruktów

29. Wyniki metaanalizy badań dotyczących funkcjonowania dorosłych nadużywanych seksualnie w dzieciństwie:
a) pokazały, że badane osoby charakteryzowały się dużymi zaburzeniami funkcjonowania społecznego i problemami zdrowotnymi
b) pokazały, że badane osoby charakteryzowały się niewielkimi zaburzeniami funkcjonowania a efekt ten zniknął po wprowadzeniu do analizy czynnika środowiska rodzinnego
c) pokazały, że badane osoby charakteryzowały się zaburzeniami funkcjonowania tylko w zakresie poznawczym
d) nie zostały opublikowane ze względów etycznych

30. Jaki poziom pomiaru wymagany jest w badaniu testującym następującą hipotezę?
a) obie zmienne mierzone na skali porządkowej
b) jedna zmienna mierzona na skali nominalnej, druga na porządkowej
c) jedna zmienna mierzona na skali ilorazowej, druga na interwałowej
d) obie na nominalnej

31. Średni kwadrat w analizie wariancji to:
a) suma kwadratów podzielona przez stopnie swobody
b) suma kwadratów podzielona przez ilość osób w grupie
c) suma kwadratów podzielona przez ilość grup
d) żadna odpowiedź nie jest prawidłowa

32. Porównania planowane stosuje się:
a) zawsze po stwierdzeniu istotności analizy wariancji
b) dla ustalenia różnic międzygrupowych wskazanych wcześniejszymi hipotezami
c) kiedy chcemy porównać wszystkie poziomy zmiennych i sprawdzić, czy pojawiła się jakaś istotność
d) wszystkie odpowiedzi są prawidłowe

33. Jeśli współczynnik korelacji między zmiennymi wynosi 0,6 to jedną zmienną na podstawie drugiej da się przewidzieć:
a) w 6%
b) w 36%
c) w 3,6%
d) nie można przewidzieć

PS. Przewidywanie wariancji to współczynnik determinacji, czyli r2x100%, a więc 0,6x0,6x100=36%.

34. Aby obliczyć chi-kwadrat dla tabeli 3x2 trzeba znać:
a) średnia wartość zmiennej zależnej w każdej z 4 kratek tabeli
b) ilość obserwacji w każdej z 4 kratek tabeli
c) wariancję zmiennej zależnej w każdej z 4 kratek tabeli
d) żadna odpowiedź nie jest prawidłowa

PS. Gdyby był model 2x2 – odpowiedź B.

35. Dokładny test Fischera powinien być używany zamiast testu chi-kwadrat wtedy, gdy:
a) co najmniej jedna z liczebności oczekiwanych jestt mniejsza niż 5
b) całkowita liczebność jest niższa niż 20
c) jeśli używamy testu jednostronnego to A, jeśli dwustronnego to B
d) wedle podejścia tradycyjnego – A, wedle nowszego – B

36. Omawiane na wykładzie badanie nad związkiem między uzyskaniem dyplomu ukończenia studiów z wyróżnieniem a przyszłymi zarobkami jest przykładem:
a) schemat nieciągłości regresji
b) eksperymentu longitudialnego
c) korelacji z opóźnieniem czasowym
d) schematu z nielosową grupą kontrolną


37. Dla obliczenia wartości statystyki Phi dla zmiennych mierzonych na skali nominalnej potrzeba:
a) wartość testu Fischera
b) wartość statystyki chi-kwadrat
c) mediana wartości zmiennej zależnej
d) wszystkie wartości wyżej podane

38. Gdy odstępstwa od założeń testów parametrycznych są bardzo znaczne:
a) testy parametryczne tracą całkowicie swoją moc
b) testy nieparametryczne mogą mieć większą moc nieodpowiednie testy parametryczne
c) testy nieparametryczne i tak mają mniejszą moc niż odpowiednie testy parametryczne
d) żadna odpowiedź nie jest prawidłowa

39. Omawiane na wykładzie badanie Head Start jest przykładem badania, w którym:
a) zaszła interakcja selekcji z historią
b) zaszła interakcja selekcji z testowaniem
c) zaszła interakcja selekcji z regresją
d) popełniono błąd instrumentarium

40. Badania quasi-eksperymentalne możemy prowadzić:
a) gdy zależy nam na wyższej trafności zewnętrznej niż w prawdziwym eksperymencie
b) gdy zależy nam na wyższej trafności konstruktów niż w prawdziwym eksperymencie
c) gdy eksperyment jest niemożliwy do przeprowadzenia ze względów praktycznych lub etycznych
d) w każdym z tych przypadków


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tysiok




Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów

PostWysłany: Sob 18:56, 07 Lut 2009    Temat postu: egzamin zaocznych

ZAOCZNE (kto zna odp do 8??)
6.Najbardziej podobny do testu t Studenta dla prób niezależnych jest:
c) U Manna – Withneya

7.Diagnozy oparte na prostych algorytmach statystycznych są w porównaniu z diagnozami klincystów:
a)znacznie bardziej trafne

8.Demonstracja przysłowia mądrością narodów wskazuje na to, że
a)przysłowia nie mają wiele wspólnego z tym czym zajmuje się psychologia
b)przysłowia zawierają w sobie bardziej specyficzną wiedzę psychologiczna niż psychologia naukowa
c) wiedza potoczna zawarta w przysłowiach jest pełna sprzeczności
d)wszytskie powyższe są prawdziwe

9.W przypadku testu t, niespełnienie zaożenia o normalności rozkładu:
a) unieważnia wyniki testu
b) nie prowadzi do poważnych konsekwencji
c) unieważnia wyniki testu, ale tylko gdy grupy są nierównoliczne
d) test t nie zakłada normalności rozkładu

10. Za błędne wnioskowanie o nieskuteczności nagród może odpowiadać zjawisko:
a) Błędu losowego grupy
b) Błędu systematycznego próby
c) tendencji do odrzucania hipotezy alternatywnej
d) regresji do średniej

11. Poziom adrenaliny we krwi oraz wyniki w kwestionariuszu agresji to przykłady:
a) pojęć teoretycznych
b) pojęć diagnostycznych
c) definicji operacyjnych
d) zmiennych niskiej trafności wewnętrznej

12. Dla zmiennej mierzonej na skali przedziałowej lub ilorazowej miarą zmienności wyników jest:
a) wariancja, odchylenie stand. i rozstęp
b) wariancja i rozstęp, ale nie odchylenie stand.
c) tylko rozstęp
d) zmienność wyników może być określona tylko na skali interwałowej

13. Przy porównaniu średnich w dwóch próbach niezależnych wartości testu t- Studenta to:
a) iloraz różnicy średnich i błędu standardowego różnicy
b) iloraz błędu standardowego różnicy iliczby stopni swobody
c) iloraz stopni swobody i błędu standardowego różnicy
d) iloraz różnicy średnich i błędu stand. Różnicy
-> nie widze prawidłowej odp, zasłaniają czyjeś wlosy ;]

15. Procent wspólnej wariancji dwu zmiennych określa:
a) współczynnik determinacji
b) wspołczynnik determinacji pomnożony przez 100
c) współczynnik determinacji podzielony przez 100
d) współczynnik korelacji podniesiony do kwadratu

16. Zmiany zachodzące w poziomach mierzonych zmiennych w trakcie trwania eksperymentu pod wpływem czynników innych niż zmienna niezależna określamy mianem:
a) regresji
b) selekcji
c) instrumentarium
d) Historii

17. Zjawisko psychologiczne ilustrowane demonstracją („Cyfry i litery”), w której zadaniem studentów było sprawdzenie hpotezy, że jeśli po jednej stronie znajduje się litera „D”, to drugiej stronie znajduje się cyfra „3” to:
a) zjawisko torowania
b) zjawisko regresji
c) zjawisko korelacji pozornej
d) zjawisko tendencji do potwierdzania

18. Zjawisko korelacji pozornej ma miejsce szczególnie wtedy gdy:
a) jedna z kategorii w obrębie każdej ze zmiennych jest znacznie bardziej liczna niż inne kategorie
b) w obrębie każdej ze zmiennych występują co najmniej trzy kategorie
c) są co najmniej trzy zmienne
d) Zarówno A jak i B (?)

19. Pozorny wpływ uczestnictwa w grupach dla rodziców na redukcję nasilenia problemów wychowawczych może tłumaczyć zjawisko:
a) korelacji pozornej
b) regresji do średniej
c) interakcji seleksji z dojrzewaniem
d) tendencji do potwierdzania hipotezy

20. W przypadku rozkładu idealnie normalnego:
a) średnia arytmetyczna, modalna i mediana nie istnieją
b) średnia arytmentyczna, modalna i mediana są sobie równe
c) miarą tendecji centralnej jest tylko mediana
d) miarą tendencji centralnej jest tylko średnia arytmetyczna

21.Kiedy dwie zmienne mają wartości w postaci rang uprawnione jest posłużenie się:
b) współczynnikiem korelacji Spearmana

22.Dla dużych grup prawdopodobieństwo pojawienia się przez przypadek wartości twynoszącej co najmniej 1,96 wynosi:
d)0,05

23.Zienna wskazująca zajęte miejsce uczestniczki w wyborach miss uczelni mierzona jest na skali:
b)porządkowej

24.Przy obliczeniu współczynnika korelacji Pearsona między zmiennymi wykorzystuje się:
d) każdą z powyższych ( momenty iloczynowe obu zmiennych , liczbę par wartości obu zmiennych, standardowe wielkości każdej ze zmiennych)

25.Jeśli współczynnik korelacji między zmiennymi wynosi 0,4 to jedną zmienną na podstawe 2 da się przewidzieć:
b)w 16 %

26.Pytanie o to czy zebrane dane pozwalają na wyeliminowanie możliwości, że to nie zmienna niezależna, ale czynniki odpowiedzialne są za poziom zmiennej zależnej dotyczy:
d) trafności wewnętrznej

29. .........................seksualne w dzieciństwie
b) pokazały, że badane osoby charakteryzowały się niewielkimi zaburzeniami funkcjonowania, a efekt ten zanikł nawet po wprowadzeniu do analiz czynnika środowiska rodzinnego

30. Jaki poziom pomiaru wymagany jest w badaniu testującym następującą hipoteze: „wśród rozwiedzionych jest więcej alkoholików niż wśród osób pozostających w związkach małżeńskich:
d) obie zmienne mierzone na skali nominalnej

31. Średnia kwadratów w analizie wariancji to:
a) suma kwadratów podzielona przez stopnie swobody

32. Porównania planowane stosuje się:
b)dla ustalenia różnic międzygrupowych wskazanych wcześniejszymi hipotezami

39. Omawiane na wykładzie badanie head start jest przykładem badania w którym
c) zaszła interakcja selekcji z regresją


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Monia




Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytów/Gdańsk

PostWysłany: Sob 21:18, 07 Lut 2009    Temat postu:

apropo pyt. 40 ktore sa ode mnie: nie odp C ale D (pomylka kobity, ktora znalazla Monika) - slajdy w ost temacie mowia same za siebie.

co do pyt. 8 Tysi: ja bym byla za odp C


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Monia dnia Sob 21:48, 07 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.swps2007c04.fora.pl Strona Główna -> Komuna Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin