|
www.swps2007c04.fora.pl Forum Grupy C04 studia magisterskie stacjonarne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jamaica
Administrator
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: the bright side
|
Wysłany: Sob 13:51, 07 Lut 2009 Temat postu: STATYSTYKA PYTANIA NA EGZAMIN |
|
|
Tu jest moja część. Niestety na moich slajdach nie ma odpowiedzi. Kto zna ten niech wpisuje. Pzdr
1. Zmienna wskazująca zajęte miejsce uczestniczki w wyborach miss uczelni mierzona na
A. skali nominalnej
B. porządkowej
C. interwałowej
D. takiej zmiennej nie można skonstruować.
2. W badaniach Snydera i Copelanda nad tendencja do potwierdzania osoby udzielające wywiadu, którym zadawano pytania sugerujące ekstrawersję
A. zachowywały się potem bardziej ekstrawertywnie
B. oceniały się potem bardziej jako ekstrawertywne
C. reagowały paradoksalnie i zachowywały się bardziej intrawertywnie
D. A i B sA prawdziwe
3. Korelacja dwu zmiennych o wartości -0,9 oznacza:
A. Silny związek między zmiennymi
B. Słaby związek między zmiennymi
C. Niemal całkowity brak związku między zmiennymi
D. Korelacja nie może przybierać takiej wartości
4. Wrażenie poprawy stanu pacjenta chorobach o przebiegu ostrym nądź chronicznym może powodować zjawisko:
A. Regresji do średniej
B. Korelacji pozornej
C. Interakcji selekcji z historią
D. Tendencji do potwierdzania hipotezy
5. Po pomnożeniu wszystkich wyników przez stała
A. średnia mediana i sD są iloczynem poprzedniej wartości i stałej
B. średnia mediana i wariancja są iloczynem poprzedniej wartości i stałej.
C. średnia mediana i wariancja są iloczynem poprzedniej wartości i modułu stałej.
D. Żadna z powyższych nie jest prawdziwa.
6. Przy porównywaniu dwóch średnich w dwóch próbach niezależnych wartość testu t-studenta to
A. Iloczyn różnicy średnich i błędu standardowego różnicy
B. Iloraz różnicy średnich i błędu standardowego różnicy
C. Iloraz błędu standardowego różnicy i liczby stopni swobody
D. Iloraz liczby stopni swobody i błędu standardowego różnicy.
7. Prawdopodobieństwo błędu drugiego rodzaju
A. musi być mniejsze od 0,05 by wyniki badania uznać za istotne
B. Musi być mniejsze niż błędu pierwszego rodzaju
C. określa każdorazowo wydruk w SPSS
D. Nie jest możliwe do określenia.
8. Test statystyczny o większej mocy:
A. łatwiej wykrywa różnice między grupami
B. zmniejsza prawdopodobieństwo popełnienia błędu drugiego rodzaju
C. zmniejsza prawdopodobieństwo popełnienia błędu pierwszego rodzaju
D. A i B prawdziwe
9. Na różnice wewnątrzgrupowe ( określone w analizie wariancji) może wpływać
A. błąd pomiaru, różnice indywidualne, zróżnicowanie poziomów zmiennej niezależnej
B. manipulacje eksperymentalne
C. błąd pomiaru różnice indywidualne
D. żadna z powyższych nie jest prawdziwa.
10. Ilość wyników, których wartość nie jest zdeterminowana przez średnią to
A. ilość determinant
B. ilość stopni swobody
C. ilość grup eksperymentalnych
D. ilość niezależnych osób badanych
11. Wyniki w postaci, w jakiej były pierwotnie uzyskane w badaniu to:
A. wyniki standardowe
B. wyniki podawane w jednostkach odchylenia standardowego
C. wyniki surowe
D. A i B prawdziwe
12. Zabieg standaryzacji wyników umożliwia
A. porównanie wyników jednostkowych na tle grupy.
B. Właściwy przydział osób do grup eksperymentalnych
C. Normalizację narzędzi eksperymentalnych
D. A B C są prawdziwe
13. obliczanie współczynnika korelacji Pearsona zakłada pomiar zmiennych na skali:
A. Interwałowej
B. Porządkowej
C. Nominalnej
D. Ilorazowej
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jamaica dnia Sob 16:00, 07 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fonika
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 15:00, 07 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
9. W przypadku testu t, niespełnienie zaożenia o normalności rozkładu:
a) unieważnia wyniki testu
b) nie prowadzi do poważnych konsekwencji
c) unieważnia wyniki testu, ale tylko gdy grupy są nierównoliczne
d) test t nie zakłada normalności rozkładu
10. Za błędne wnioskowanie o nieskuteczności nagród może odpowiadać zjawisko:
a) Błędu losowego grupy
b) Błędu systematycznego próby
c) tendencji do odrzucania hipotezy alternatywnej
d) regresji do średniej
11. Poziom adrenaliny we krwi oraz wyniki w kwestionariuszu agresji to przykłady:
a) pojęć teoretycznych
b) pojęć diagnostycznych
c) definicji operacyjnych
d) zmiennych niskiej trafności wewnętrznej
12. Dla zmiennej mierzonej na skali przedziałowej lub ilorazowej miarą zmienności wyników jest:
a) wariancja, odchylenie stand. i rozstęp
b) wariancja i rozstęp, ale nie odchylenie stand.
c) tylko rozstęp
d) zmienność wyników może być określona tylko na skali interwałowej
13. Przy porównaniu średnich w dwóch próbach niezależnych wartości testu t- Studenta to:
a) iloraz różnicy średnich i błędu standardowego różnicy
b) iloraz błędu standardowego różnicy iliczby stopni swobody
c) iloraz stopni swobody i błędu standardowego różnicy
d) iloraz różnicy średnich i błędu stand. Różnicy
-> nie widze prawidłowej odp, zasłaniają czyjeś wlosy ;]
15. Procent wspólnej wariancji dwu zmiennych określa:
a) współczynnik determinacji
b) wspołczynnik determinacji pomnożony przez 100
c) współczynnik determinacji podzielony przez 100
d) współczynnik korelacji podniesiony do kwadratu
16. Zmiany zachodzące w poziomach mierzonych zmiennych w trakcie trwania eksperymentu pod wpływem czynników innych niż zmienna niezależna określamy mianem:
a) regresji
b) selekcji
c) instrumentarium
d) Historii
17. Zjawisko psychologiczne ilustrowane demonstracją („Cyfry i litery”), w której zadaniem studentów było sprawdzenie hpotezy, że jeśli po jednej stronie znajduje się litera „D”, to drugiej stronie znajduje się cyfra „3” to:
a) zjawisko torowania
b) zjawisko regresji
c) zjawisko korelacji pozornej
d) zjawisko tendencji do potwierdzania
18. Zjawisko korelacji pozornej ma miejsce szczególnie wtedy gdy:
a) jedna z kategorii w obrębie każdej ze zmiennych jest znacznie bardziej liczna niż inne kategorie
b) w obrębie każdej ze zmiennych występują co najmniej trzy kategorie
c) są co najmniej trzy zmienne
d) Zarówno A jak i B (?)
19. Pozorny wpływ uczestnictwa w grupach dla rodziców na redukcję nasilenia problemów wychowawczych może tłumaczyć zjawisko:
a) korelacji pozornej
b) regresji do średniej
c) interakcji seleksji z dojrzewaniem
d) tendencji do potwierdzania hipotezy
20. W przypadku rozkładu idealnie normalnego:
a) średnia arytmetyczna, modalna i mediana nie istnieją
b) średnia arytmentyczna, modalna i mediana są sobie równe
c) miarą tendecji centralnej jest tylko mediana
d) miarą tendencji centralnej jest tylko średnia arytmetyczna
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez fonika dnia Sob 15:02, 07 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skorpka
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 15:18, 07 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
a to od Ferka, który ma od Moniki:
1. Jeśli df między grupami w analizie wariancji wynosi 5 to ile było grup?
a) 5
b) 4
c) 6
d) nie da się określić
PS. Df między grupami to liczba grup-1, czyli obliczając liczbę grup do df międzygrupowego należy dodać 1.
2. Jeśli df wewnątrz grup wynosi 18 a df między grupami wynosi 2 to liczba osób badanych wynosi:
a) 16
b) 20
c) 21
d) nie da się określić
PS. Df między grupami+1=liczba grup, czyli 2+1=3. Żeby obliczyć liczbę badanych należy dodać df wewnątrzgrupowe do liczby grup.
3. Ile wynosi F w poniższej analizie wariancji?
Source SS df MS F
36 4 ? ?
12 4 ?
Ogółem 48 8
a) 3,0
b) 4,5
c) 4,8
d) nie da się określic
PS. SS/df=MS, czyli: 36/4=9, 12/4=3. F oblicza się dzieląc MS przez siebie, a więc 9/3=3.
4. Wykonaj analizę wariancji dla poniższych danych. Ile wynosi F? (tego zadania na bank nie będzie!)
Grupa 1 Grupa 2 Grupa 3
2 5 5
3 6 6
4 7 7
M=3 M=6 M=6
a) 9
b) 3
c) 6
d) 12
5. Błąd losowy:
a) występuje z zerowym prawdopodobieństwem
b) występuje w każdym badaniu
c) zmniejsza wariancję międzygrupową
d) żadna odpowiedź nie jest prawidłowa
6. Dla dużych prób prawdopodobieństwo pojawienia się przez przypadek wyniku testu t co najmniej 2,58 wynosi: (nie będzie tego zadania)
a) 0,01
b) 0,5
c) 0,95
d) (nie zdążyłam zapisać :/)
7. Zwiększona liczebność próby zapobiega pojawieniu się błędu drugiego rodzaju wtedy, gdy błąd ten był skutkiem:
a) nierównej liczebności grup
b) losowego błędu pomiaru
c) systematycznego błędu pomiaru
d) niskiej trafności wewnętrznej
8. Zjawisko związane z czynnikiem wewnątrzosobniczym innym niż zmienne niezależna, np. starzeniem się, nazywamy:
a) historią
b) ubytkiem osób badanych
c) dojrzewaniem
d) selekcją
9. Procent wspólnej wariancji dwu zmiennych określa:
a) współczynnik determinacji
b) współczynnik determinacji pomnożony przez 100
c) współczynnik determinacji podzielony przez 100
d) współczynnik korelacji podniesiony do kwadratu
10. Pomiar poziomu depresji u tych samych pacjentów przed i po poddaniu ich psychoterapii:
a) przykład jednogrupowego badania
b) przykład jednogrupowego badania z testem i retestem
c) przykład przerywanego szeregu czasowego
d) przykład schematu nieciągłości regresji
11. Która z poniższych informacji jest potrzebna do obliczenia t w teście dla dwóch prób zależnych?
a) korelacja między obu pomiarami zmiennej zależnej
b) średnia poziomów zmiennej zależnej
c) wariancja różnic między obu pomiarami zmiennej zależnej
d) wszystkie są potrzebne
12. Wysoka trafność wewnętrzna spowodowana jest:
a) usunięciem błędu losowego
b) kontrolą błędu systematycznego
c) redukcją błędu drugiego rodzaju
d) wszystkie są prawidłowe
13. Zmienna wskazująca zajęte miejsce uczestniczki w wyborach miss mierzona jest na skali:
a) nominalnej
b) porządkowej
c) interwałowej
d) takiej zmiennej nie można skonstruować
14. W badaniach Syndera i Copelanda nad tendencją do potwierdzania osoby udzielające wywodu, którym zadano pytania sugerujące ekstrawersję:
a) zachowywały się potem bardziej ekstrawertywnie
b) oceniały się potem jako bardziej ekstrawertywne
c) reagowały paradoksalnie i zachowywały się mniej introwertywnie
d) A i B są prawidłowe
15. Korelacja dwóch zmiennych o wartości -0,9 oznacza:
a) silny związek
b) słaby związek
c) niemal całkowity brak związku
d) korelacja nie może przybierać takiej wartości
16. Wrażenie poprawy stanu pacjenta w chorobach o przebiegu ostrym bądź chronicznym może powodować zjawisko:
a) regresji do średniej
b) korelacji pozornej
c) interakcji selekcji z historią
d) tendencji do potwierdzania hipotezy
17. Po pomnożeniu wszystkich wyników przez stałą:
a) średnia, mediana i odchylenie standardowe są iloczynem poprzedniej wartości i stałej
b) średnia, mediana i wariancja są iloczynem poprzedniej wartości i stałej
c) średnie, mediana i wariancja są iloczynem poprzedniej wartości i modułu stałej
d) żadna odpowiedź nie jest poprawna
18. Przy porównywaniu średnich w dwóch próbach niezależnych wartość testu t-studenta to:
a) iloczyn różnicy średnich i błędu standarowego różnicy
b) iloraz różnicy średnich i błędu standarowego różnicy
c) iloraz błędu standarowego i liczby stopni swobody
d) iloraz liczby stopni swobody i błędu standarowego różnicy
19. Prawdopodobieństwo błędu drugiego rodzaju:
a) musi być mniejsza od 0,05 by wyniki badania uznać za istotne
b) musi być mniejsze niż błąd pierwszego rodzaju
c) określa każdorazowo wydruk w SPSS
d) nie jest możliwe do określenia
20. Test statystyczny o większej mocy:
a) łatwiej wykrywa różnicę między grupami
b) zmniejsza prawdopodobieństwo popełnienia błędu drugiego rodzaju
c) zmniejsza prawdopodobieństwo popełnienia błędu pierwszego rodzaju
d) A i B jest poprawne
21. Na różnice wewnątrzgrupowe (określane w analizie wariancji) może wpływać:
a) błąd pomiaru, różnice indywidualne i zróżnicowanie poziomów zmiennej niezależnej
b) manipulacja eksperymentalna
c) błąd pomiaru i różnice indywidualne
d) żadna odpowiedź nie jest poprawna
22. Ilość wyników, w których wartość nie jest zdeterminowana przez średnią to:
a) ilość determinant
b) ilość stopni swobody
c) ilość grup eksperymentalnych
d) ilość niezależnych osób badanych
23. Wyniki w postaci, w jakiej były pierwotnie uzyskane w badaniu to:
a) wyniki standardowe
b) wyniki podane w jednostkach odchylenia standardowego
c) wyniki surowe
d) A i B są poprawne
24. Zabieg standaryzacji wyników umożliwia:
a) porównanie wyników jednostkowych na tle grupy
b) właściwy przydział osób do grup eksperymentalnych
c) nominalizację narzędzi eksperymentalnych
d) wszystkie są poprawne
25. Obliczanie współczynnika korelacji Pearsona zakłada pomiar zmiennych na skali:
a) interwałowej
b) porządkowej
c) nominalnej
d) ilorazowej
26. Jeśli zebrane dane pozwolą na wyeliminowanie możliwości, że inne czynniki poza zmienną niezależną odpowiedzialne są za poziom zmiennej zależnej, to badanie miało:
a) wysoką trafność zewnętrzną
b) wysoką trafność konstruktów
c) wysoką trafność diagnostyczną
d) wysoką trafność wewnętrzną
27. Badanie o niskiej trafności wewnętrznej, wysokiej trafności konstruktów, Wysokiem trafności zewnętrznej to prawdopodobnie:
a) korelacyjne
b) eksperymentalne
c) pilotażowe
d) laboratoryjne
28. Badacz dokonujący replikacji (dokładnego powtórzenia) badania, którego wyniki były statystycznie istotne, robi to prawdopodobnie po to, by:
a) sprawdzić, czy nie zaszedł błąd pierwszego rodzaju
b) sprawdzić, czy nie zaszedł błąd drugiego rodzaju
c) uzyskać wyższą trafność wewnętrzną
d) uzyskać wyższą trafność konstruktów
29. Wyniki metaanalizy badań dotyczących funkcjonowania dorosłych nadużywanych seksualnie w dzieciństwie:
a) pokazały, że badane osoby charakteryzowały się dużymi zaburzeniami funkcjonowania społecznego i problemami zdrowotnymi
b) pokazały, że badane osoby charakteryzowały się niewielkimi zaburzeniami funkcjonowania a efekt ten zniknął po wprowadzeniu do analizy czynnika środowiska rodzinnego
c) pokazały, że badane osoby charakteryzowały się zaburzeniami funkcjonowania tylko w zakresie poznawczym
d) nie zostały opublikowane ze względów etycznych
30. Jaki poziom pomiaru wymagany jest w badaniu testującym następującą hipotezę?
a) obie zmienne mierzone na skali porządkowej
b) jedna zmienna mierzona na skali nominalnej, druga na porządkowej
c) jedna zmienna mierzona na skali ilorazowej, druga na interwałowej
d) obie na nominalnej
31. Średni kwadrat w analizie wariancji to:
a) suma kwadratów podzielona przez stopnie swobody
b) suma kwadratów podzielona przez ilość osób w grupie
c) suma kwadratów podzielona przez ilość grup
d) żadna odpowiedź nie jest prawidłowa
32. Porównania planowane stosuje się:
a) zawsze po stwierdzeniu istotności analizy wariancji
b) dla ustalenia różnic międzygrupowych wskazanych wcześniejszymi hipotezami
c) kiedy chcemy porównać wszystkie poziomy zmiennych i sprawdzić, czy pojawiła się jakaś istotność
d) wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
33. Jeśli współczynnik korelacji między zmiennymi wynosi 0,6 to jedną zmienną na podstawie drugiej da się przewidzieć:
a) w 6%
b) w 36%
c) w 3,6%
d) nie można przewidzieć
PS. Przewidywanie wariancji to współczynnik determinacji, czyli r2x100%, a więc 0,6x0,6x100=36%.
34. Aby obliczyć chi-kwadrat dla tabeli 3x2 trzeba znać:
a) średnia wartość zmiennej zależnej w każdej z 4 kratek tabeli
b) ilość obserwacji w każdej z 4 kratek tabeli
c) wariancję zmiennej zależnej w każdej z 4 kratek tabeli
d) żadna odpowiedź nie jest prawidłowa
PS. Gdyby był model 2x2 – odpowiedź B.
35. Dokładny test Fischera powinien być używany zamiast testu chi-kwadrat wtedy, gdy:
a) co najmniej jedna z liczebności oczekiwanych jestt mniejsza niż 5
b) całkowita liczebność jest niższa niż 20
c) jeśli używamy testu jednostronnego to A, jeśli dwustronnego to B
d) wedle podejścia tradycyjnego – A, wedle nowszego – B
36. Omawiane na wykładzie badanie nad związkiem między uzyskaniem dyplomu ukończenia studiów z wyróżnieniem a przyszłymi zarobkami jest przykładem:
a) schemat nieciągłości regresji
b) eksperymentu longitudialnego
c) korelacji z opóźnieniem czasowym
d) schematu z nielosową grupą kontrolną
37. Dla obliczenia wartości statystyki Phi dla zmiennych mierzonych na skali nominalnej potrzeba:
a) wartość testu Fischera
b) wartość statystyki chi-kwadrat
c) mediana wartości zmiennej zależnej
d) wszystkie wartości wyżej podane
38. Gdy odstępstwa od założeń testów parametrycznych są bardzo znaczne:
a) testy parametryczne tracą całkowicie swoją moc
b) testy nieparametryczne mogą mieć większą moc nieodpowiednie testy parametryczne
c) testy nieparametryczne i tak mają mniejszą moc niż odpowiednie testy parametryczne
d) żadna odpowiedź nie jest prawidłowa
39. Omawiane na wykładzie badanie Head Start jest przykładem badania, w którym:
a) zaszła interakcja selekcji z historią
b) zaszła interakcja selekcji z testowaniem
c) zaszła interakcja selekcji z regresją
d) popełniono błąd instrumentarium
40. Badania quasi-eksperymentalne możemy prowadzić:
a) gdy zależy nam na wyższej trafności zewnętrznej niż w prawdziwym eksperymencie
b) gdy zależy nam na wyższej trafności konstruktów niż w prawdziwym eksperymencie
c) gdy eksperyment jest niemożliwy do przeprowadzenia ze względów praktycznych lub etycznych
d) w każdym z tych przypadków
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tysiok
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Człuchów
|
Wysłany: Sob 18:56, 07 Lut 2009 Temat postu: egzamin zaocznych |
|
|
ZAOCZNE (kto zna odp do 8??)
6.Najbardziej podobny do testu t Studenta dla prób niezależnych jest:
c) U Manna – Withneya
7.Diagnozy oparte na prostych algorytmach statystycznych są w porównaniu z diagnozami klincystów:
a)znacznie bardziej trafne
8.Demonstracja przysłowia mądrością narodów wskazuje na to, że
a)przysłowia nie mają wiele wspólnego z tym czym zajmuje się psychologia
b)przysłowia zawierają w sobie bardziej specyficzną wiedzę psychologiczna niż psychologia naukowa
c) wiedza potoczna zawarta w przysłowiach jest pełna sprzeczności
d)wszytskie powyższe są prawdziwe
9.W przypadku testu t, niespełnienie zaożenia o normalności rozkładu:
a) unieważnia wyniki testu
b) nie prowadzi do poważnych konsekwencji
c) unieważnia wyniki testu, ale tylko gdy grupy są nierównoliczne
d) test t nie zakłada normalności rozkładu
10. Za błędne wnioskowanie o nieskuteczności nagród może odpowiadać zjawisko:
a) Błędu losowego grupy
b) Błędu systematycznego próby
c) tendencji do odrzucania hipotezy alternatywnej
d) regresji do średniej
11. Poziom adrenaliny we krwi oraz wyniki w kwestionariuszu agresji to przykłady:
a) pojęć teoretycznych
b) pojęć diagnostycznych
c) definicji operacyjnych
d) zmiennych niskiej trafności wewnętrznej
12. Dla zmiennej mierzonej na skali przedziałowej lub ilorazowej miarą zmienności wyników jest:
a) wariancja, odchylenie stand. i rozstęp
b) wariancja i rozstęp, ale nie odchylenie stand.
c) tylko rozstęp
d) zmienność wyników może być określona tylko na skali interwałowej
13. Przy porównaniu średnich w dwóch próbach niezależnych wartości testu t- Studenta to:
a) iloraz różnicy średnich i błędu standardowego różnicy
b) iloraz błędu standardowego różnicy iliczby stopni swobody
c) iloraz stopni swobody i błędu standardowego różnicy
d) iloraz różnicy średnich i błędu stand. Różnicy
-> nie widze prawidłowej odp, zasłaniają czyjeś wlosy ;]
15. Procent wspólnej wariancji dwu zmiennych określa:
a) współczynnik determinacji
b) wspołczynnik determinacji pomnożony przez 100
c) współczynnik determinacji podzielony przez 100
d) współczynnik korelacji podniesiony do kwadratu
16. Zmiany zachodzące w poziomach mierzonych zmiennych w trakcie trwania eksperymentu pod wpływem czynników innych niż zmienna niezależna określamy mianem:
a) regresji
b) selekcji
c) instrumentarium
d) Historii
17. Zjawisko psychologiczne ilustrowane demonstracją („Cyfry i litery”), w której zadaniem studentów było sprawdzenie hpotezy, że jeśli po jednej stronie znajduje się litera „D”, to drugiej stronie znajduje się cyfra „3” to:
a) zjawisko torowania
b) zjawisko regresji
c) zjawisko korelacji pozornej
d) zjawisko tendencji do potwierdzania
18. Zjawisko korelacji pozornej ma miejsce szczególnie wtedy gdy:
a) jedna z kategorii w obrębie każdej ze zmiennych jest znacznie bardziej liczna niż inne kategorie
b) w obrębie każdej ze zmiennych występują co najmniej trzy kategorie
c) są co najmniej trzy zmienne
d) Zarówno A jak i B (?)
19. Pozorny wpływ uczestnictwa w grupach dla rodziców na redukcję nasilenia problemów wychowawczych może tłumaczyć zjawisko:
a) korelacji pozornej
b) regresji do średniej
c) interakcji seleksji z dojrzewaniem
d) tendencji do potwierdzania hipotezy
20. W przypadku rozkładu idealnie normalnego:
a) średnia arytmetyczna, modalna i mediana nie istnieją
b) średnia arytmentyczna, modalna i mediana są sobie równe
c) miarą tendecji centralnej jest tylko mediana
d) miarą tendencji centralnej jest tylko średnia arytmetyczna
21.Kiedy dwie zmienne mają wartości w postaci rang uprawnione jest posłużenie się:
b) współczynnikiem korelacji Spearmana
22.Dla dużych grup prawdopodobieństwo pojawienia się przez przypadek wartości twynoszącej co najmniej 1,96 wynosi:
d)0,05
23.Zienna wskazująca zajęte miejsce uczestniczki w wyborach miss uczelni mierzona jest na skali:
b)porządkowej
24.Przy obliczeniu współczynnika korelacji Pearsona między zmiennymi wykorzystuje się:
d) każdą z powyższych ( momenty iloczynowe obu zmiennych , liczbę par wartości obu zmiennych, standardowe wielkości każdej ze zmiennych)
25.Jeśli współczynnik korelacji między zmiennymi wynosi 0,4 to jedną zmienną na podstawe 2 da się przewidzieć:
b)w 16 %
26.Pytanie o to czy zebrane dane pozwalają na wyeliminowanie możliwości, że to nie zmienna niezależna, ale czynniki odpowiedzialne są za poziom zmiennej zależnej dotyczy:
d) trafności wewnętrznej
29. .........................seksualne w dzieciństwie
b) pokazały, że badane osoby charakteryzowały się niewielkimi zaburzeniami funkcjonowania, a efekt ten zanikł nawet po wprowadzeniu do analiz czynnika środowiska rodzinnego
30. Jaki poziom pomiaru wymagany jest w badaniu testującym następującą hipoteze: „wśród rozwiedzionych jest więcej alkoholików niż wśród osób pozostających w związkach małżeńskich:
d) obie zmienne mierzone na skali nominalnej
31. Średnia kwadratów w analizie wariancji to:
a) suma kwadratów podzielona przez stopnie swobody
32. Porównania planowane stosuje się:
b)dla ustalenia różnic międzygrupowych wskazanych wcześniejszymi hipotezami
39. Omawiane na wykładzie badanie head start jest przykładem badania w którym
c) zaszła interakcja selekcji z regresją
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Monia
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bytów/Gdańsk
|
Wysłany: Sob 21:18, 07 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
apropo pyt. 40 ktore sa ode mnie: nie odp C ale D (pomylka kobity, ktora znalazla Monika) - slajdy w ost temacie mowia same za siebie.
co do pyt. 8 Tysi: ja bym byla za odp C
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Monia dnia Sob 21:48, 07 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|