judi
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:15, 21 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
1. Zjawisko „parcjalności” ujawniane w badaniach nad temperamentem dotyczy- różnic intraindywidualnych
2. Przedmiot badań psychologicznych różnic indywidualnych stanowią
możliwości i preferencje, osobowość determinanty
3. różnica w podejściu do różnic indywidualnych Platona i Teorst… dotyczy
wskazania odmiennych czynników determinujących
4. Galton w badaniach nad dziedzicznością wykorzystywał metody
genealogia
5. Wg Eysenka w badaniach eksperymentalnych powinno się
uwzględniać znaczenie różnic indywidualnych
6. Przestępczość może wiązać się z dyspozycją
ukształtowanie sumienia, wrażliwość na kary
przebieg prac warunkowania
7. Wg Thomas i Chess „dobroć dopasowana” zapobiega
każdy rodzaj temperamentu
8. Eliasza układ przyczynia się do rozwoju zachowań aspołecznych
duże zapotrzebowanie na stymulacje
niski poziom stymulacji zewnętrznej
małe wymagania
9. Badania Eysencka ostatnia noc przed egzaminem- nauka korzystna dla
introwertyków
10. Wysoka podzielność uwagi
różne osoby w różnych warunkach
11. Pomiar cechy wymaga badań
wielokrotnych
12. Z perspektywy konstruktywistycznej osobowość jest zależna od
samoświadomości publicznej aktora i jego motywacji do kontrolowania swojego wizerunku
13. Między stanem a cechą
cecha ujawnia się w stanie
14. Typologia szufladkowa
specyficzna konfiguracja cech skorelowanych
15. Orientacja na osobę w badaniach
poszukiwaniem „wzoru” zachowania, który wyjaśnia wariancje zmiennej zależnej
16. Ilość i zakres działań o określonej wartości stymulacyjnej to
wyłącznie aktywność
17. W ramach FCZ-KT czasowe charakterystyki to
żwawość, perseweratywność
18. Wrażliwość sensoryczna w FCZ-KT to zdolność do reagowania na bodźce
o małej wartości symulacyjnej
19. W przypadku zharmonizowanych struktur temperamentu wrażliwości sensorycznej działa
zgodnie z zapotrzebowaniem na stymulacje
20. Typ choleryczny w ramach RTT
małych możliwościach przetwarzania stymulacji
21. melancholik to
słaby typ ukadu nerwowego, neurotyczny introwertyk, , typ o zharmonizowanej strukturze temperamentu wskazującej na małe przetwarzanie stymulacji
22. cechy energetyczne temperamentu określają działania w warunkach wymagających podejmowania ryzyka i tolerancji na silna stymulacje fizyczna
23. aktywny mechanizm regulacji stymulacji wiąże się z
systemem rozbieżności miedzy otrzymywana a potrzeby ilości stymulacji
24. bierny mechanizm regulacji stymulacji wiąże się z działaniem
mechanizmu sprzężenia zwrotnego dodatniego
25. o przejściu od aktywnej do biernej regulacji stymulacji decyduje
wielkość rozbieżności, czas trwania rozbieżności, skuteczność wysiłków ukierunkowanych na poradzenie sobie z rozbieżnością
26. Zmiany reaktywności mogą mieć charakter zmiennych
trwałych, strukturalnych, funkcjonalnych
27. Przykładem braku spójności w systemie regulacji jest
niska reaktywność i niska motywacja osiągnięć
28. Gdy wzrost reaktywności to zachowanie spójności i system regulacji stymulacji wymaga
obniżenia ruchliwości
29. Dzieci o temp. Melancholijnym reagują na negatywna ocenę
zniechęceniem
30. u dzieci o temp cholerycznym hamulcowe odruchy warunkowe kształtują się
w sposób nietrwały
31. dzieci o wysokim poziomie neurotyzmu uczą się efektywnie w parach pod warunkiem
podobieństwa pod względem zdolności, braku pod względem neurotyzmu plus cos jeszcze podobieństwa pod względem neorotyzmu- ostatnie odp nie jestem pewna
32. Dzieci ekstra i introwertywne uczą się efektywnie w parach pod warunkiem
zdolności
33. Wg Thomass i Chess temperament to
styl zachowania
34. Temperament trudny wg Thomas i Ches prowadzi do zaburzeń zachowania pod warunkiem „dobroci dopasowania”
35. zaburzeń w zachowaniu można uniknąć w przypadku
„dobroci dopasowana”
36. Temperament trudno rozgrzewający się wiążę się z
umiarkowaną regularnością
37. Wg Rothbart i Darry temperament to konstytucjonalne uwarunkowanie różnic w
reaktywności i samoregulacji
38. Samoregulacja aktywna wiąże się z
podatnością na doświadczanie strachu
39. Badania międzykulturowe pokazały, że samoregulacja w populacji amerykańskiej
negatywnie z negatywna efektywnością
40. W pomiarze temperamentu zahamowanego Kogan korzysta z
obserwacji zachowania w sytuacjach wystandaryzowanych
41. Badania nad odziedziczalnością temperamentu zahamowanego ujawniły dla tego typu temperamentu
wysoki współczynnik odziedziczalności
42. Wg Buss i Plomin aby można było uznać daną cechę za cechę temp należy stwierdzić
jej genetyczną determinacje i pojawienie się od 2 r ż
43. Emocjonalność wg Buss wiąże się z
skłonnością do reagowania silnym pobudzeniem w sytuacji napięcia
44. Emocjonalność wiąże się z intensywnym przeżywaniem emocji takich jak
niezadowolenie, strach, złość
45. Towarzyskość wiąże się z wg Bussa i Plomina
uzyskaniem wzmocnień pozytywnych w wyniku konfliktu z ludzmi
46. Dwa wymiary aktywności wg Bussa i Plomina
wigor i tempo
47. Definicja inteligencji zaproponowana przez Stenberga w porównaniu z definicją Supermana w większym stopniu akcentuje
adaptacje funkcji inteligencji
48. Pojęcie inteligencji społecznej oznacza
zdolność do rozumnego działania w stosunku międzykulturowym
zdol wykonywania operacji umysłu na „mater behawior’
zdolności realizowania celów ważnych w danym kontekście społecznym
49. Dwa rożne modele inteligencji emocjonalnej proponujące odmienny sposób rozumowania tego zjawiska to
zdolnościowy i mieszany
50. Inteligencja emocjonalna wyznacza
efekt funkcji regulacji emocji
zdolność do przetwarzania inf. Emocjonalnych
stopień zbieżności między „maksymalnym poziomem wykonania” a „typowy poziomem wykonania”
51. Wg. Gardnera twórcy wielu inteligencji powodzeniu osoby w zawodze psychologa decyduje wysoki poziom
inteligencji interpersonalnej
52.Wg Spearmana czynnik G – zdolność ogólna przejawia się
w różnym stopniu w każdej czynności
53. Zgodnie z teoriami czynników równorzędnych czynnik G
nie istnieje
54. Zdaniem Guilforda każdą zdolność można opisać na podstawie
55. Przeprowadzona przez Catella metaanaliza badan intelektu ujawnia
hierarchiczną strukturę intelektu
56. Uznanie czynnika G niesie ze sobą następujący ……praktyczny
kształt powinien mieć charakter ogólny
57. W ramach FTI Necki o inteligencji zachowania decyduje
radzenie sobie ze zmianami w pobudzeniu
58. wzrost pobudzenia napięciowego ( aktywne) powoduje
zmniejszenie zasobów uwagi i pamięci operacyjnej
59. Badania dowodzą że czas reakcji prostej ECT
koreluj z IQ negatywnie
60. Wyniki badań Hunta wskazują, ż czas rekcji ECT z wykorzystaniem procedury Posnera
jest podobny w przypadku bodźców fizycznych i semantycznych
61.Ostatni uzyskany wysoki wynik w testach inteligencji jednocz w ECT
uzyskuje krótszy czas inst.
62. Model konfluencji Zajonca związany z urodzeniem a IQ ujawnia się
powyżej 11 lat
63. Badania dowodzą zasadnicze znaczenie w rozwijaniu zdolności specjalnych odgrywa
środowisko specyficzne
64. osoby o wyższym IQ ujawniają się w badaniach potencjalnie wywołanymi
krótszy czas atencji
większa amplituda fal alfa
bardziej złożony kształt fal
65. Wynik badań potwierdzają ze im starsza badana populacja
środowisko specyficzne i geny
Post został pochwalony 0 razy
|
|