|
www.swps2007c04.fora.pl Forum Grupy C04 studia magisterskie stacjonarne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Apsik
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 19:06, 16 Lis 2008 Temat postu: Pytania dla Szudlarka |
|
|
Musimy wykoncypowac pytania na kulture, tozsamosc i edukacje BO ONE BEDA NA EGZAMINIE! Pisac psychole!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Monia
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bytów/Gdańsk
|
Wysłany: Nie 18:35, 07 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
co prawda nie wiadomo, czy egz z kultury bedzie przed swietami czy nie ale...
no znalazlam 20 pytan na boxie. i generalnie to... moze komus sie nasuna jakies odpowiedzi.
1. w ujęciu Marksa, siłą napędową rozwoju społeczeństwa są:
a) konflikty między strukturą społeczną i życiem społecznym (np. między relacjami własności a procesem produkcji
b) postęp technologiczny prowadzący do pojawienia się nowych problemów społecznych
c) działania polityczne kierowane ideologią rozumianą jako świadomość fałszywa
d) edukacja rozumiana jako tworzenie kapitału ludzkiego
2. praca (celowe działanie w środowisku zew.) jako czynnik kreacji podmiotu pojawia się w koncepcjach
a) Hessena
b) Kanta i Herbarta
c) Rousseau
d) Hegla i Marksa
3. “imperatyw kategoryczny” Kanta wiąże moralność z:
a) empatią
b) religią
c) rozumem
d) naturą ludzką
4. społeczeństwo nowoczesne w ujęciu Foucault budowane jest w oparciu o:
a) władzę dyscyplinarną
b) romantyczną koncepcję podmiotu
c) ideę umowy społecznej Rousseau
d) instytucje demokratyczne
5. idea „państwa ogrodniczego” Baumana Barmana analizie społeczeństwa nowoczesnego odnosi się do:
a) rekonstrukcji sfery ekonomii zgodnie z zasadami „społeczeństwa organicznego”
b) zarządzania społ. zgodnie z racjonalnymi zasadami alokacji przy jednoczesnej eliminacji ambiwalencji
c) reformy opieki społecznej w myśl reguł subsydiarności (wsparcia społecznego)
d) reform edukacyjnych opierających się na idei wychowania naturalnego Rousseau
6. pojęcie dyskursu u Foucault związane z:
a) analizą społecznego funkcjonowania nauki
b) koncepcją dobra wspólnego
c) praktyką sprawowania władzy
d) koncepcją moralności
7. kategoria „dyscypliny” jest wspólna dla:
a) pedagogiki Herbarta i Foucaultowskiej rekonstrukcji władzy w społ nowoczesnym
b) Foucaultowskiej rekonstrukcji władzy w społ nowoczesnym i filozofii Hegla
c) filozofii Hegla i pedagogiki Herbarta
d) filozofii Kanta i Foucaultowskiej rekonstrukcji władzy w społ nowoczesnym
8. podmiot jest tworzony w relacjach władzy. Ta koncepcja zawarta jest w myśli:
a) Marksa
b) Kanta
c) Foucault
d) Hessena
9. wprowadzenie obowiązku szkolnego w Europie jest związane z:
a) koniecznością podnoszenia kwalifikacji robotników w rodzącym się kapitaliźmie
b) reformacją religijną
c) ideami Oświecenia
d) ideami Odrodzenia
10. związek idei społeczeństwa nowoczesnego z projektem edukacji publicznej wynika z ideologii:
a) oświeceniowego racjonalizmu
b) socjalistycznej równości społecznej
c) liberalnej jednostki wolności
d) oświeceniowego libertynizmu
11. za wspólny element koncepcji tożsamości u Hegla, Meada i Lacana można uznać:
a) przekonanie o racjonalnym charakterze podmiotu
b) założenie że podmiot tworzony jest w obszarze wartości kultury
c) przekonanie o niepoznawalności podmiotu (podmiot jako „ puste miejsce”)
d) akcentowanie roli różnicy ( „innego” ) w procesie konstruowania tożsamości
12. wizja podmiotu jako „zawirowania w nurcie życia społecznego: mogła pojawić się u:
a) Rousseau, a także w pedagogice Herbarta
b) oświeceniowych racjonalistów, chociaż nie u wszystkich
c) Meada, ale w pewnym sensie blisko jej też do Hegla i Marksa
d) Freuda, z wyraźnym rozwinięciem u Lacana
13. w ujęciu Herbarta, celem kształcenia jest:
a) formowanie silnego charakteru moralnego
b) transmisja kultury
c) realizacja zainteresowań poznawczych
d) kształtowanie zainteresowań poznawczych
14. w ujęciu Hegla tożsamość rozumiana jako:
a) cecha podmiotu
b) relacja dialektyczna
c) kategoria matematyczna
d) struktura duchowa
15. słynna teza „myślę, więc jestem” Kartezjusza wiąże się z:
a) przekonaniem o podstawowym znaczeniu inteligencji w kreacji podmiotu
b) uznaniem doświadczenia podmiotowego za jedyny pewny punkt oparcia w badaniach filozoficznych
c) podstawową rolą edukacji w kreowaniu nowoczesnego porządku społecznego
d) problemem podmiotowej autokracji
16. widzialność jednostki w instytucjach panoptycznych prowadzi do:
a) odebrania jednostce autonomii
b) konstruowania tożsamości negatywnej
c) formowania podmiotu
d) asymetrii relacji społecznych
17. idea nauczania wychowującego w XIX-wiecznej pedagogice (tj kształtowania moralności przez formowanie intelektu) związana jest z koncepcjami teoretycznymi:
a) Herbarta i Marksa
b) Kanta i Herbarta
c) Hegla i Kanta
d) Kanta i Marksa
18. pojęcie heteronomii w pedagogice Hessena związane jest
a) ze sferą tożsamości seksualnej
b) ze sf t budowanej w relacji do norm społ.
c) ze sf t kulturowej
d) ze sf t negatywnej
19.kantowska teza o autonomii moralnej podmiotu wiąże ją:
a) ze zdolnością do racjonalnego myślenia
b) z empatią
c) z podległością prawu boskiemu
d) ze szlachectwem ducha
20. oświeceniowe reformy edukacyjne mogą być uznane za element:
a) realizacji ideałów społeczeństwa republikańskiego, które potrzebuje racjonalnych i autonomicznych obywateli ?
b) wzrostu roli kościoła katolickiego po konfliktach związanych z reformacją
c) przeciwstawiania się dominującym romantycznym koncepcjom człowieka
d) polityki zmierzającej do ostatecznej likwidacji monarchii
... :/
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Monia dnia Nie 18:36, 07 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Monia
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bytów/Gdańsk
|
Wysłany: Pon 18:30, 08 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
egzamin 18 grudnia... no wiec wzielam sie za te pytania, nie sadze zebym miala wszystkie odpowiedzi dobrze. w ogole one sa z boxa jak juz mowilam, no ale bywaly pytania z 2 roznymi odpowiedziami (robily to 2 rozne osoby) wiec dlatego wstawilam je tu.
1. A
2. D
3. C
4. A
5. B
6. C
7. A
8. C
9. C
10. A
11. B
12. A
13. A
14. B
15. A
16. A
17. A
18. B
19. A
20. A
liczę goraco na to, ze wypowiecie sie na ten temat... podzielmy sie wiedza!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tysiok
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Człuchów
|
Wysłany: Śro 23:10, 10 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
czy moge kogos z was poprosic o to zeby tu wklepoił wszytske materiały jakie są na boxsie,bo ja tylko 2 z nich mogę otworzyc...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skorpka
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 19:16, 11 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] tu masz cały folder z kultury, który jest na boxie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Monia
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bytów/Gdańsk
|
Wysłany: Pią 11:54, 12 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
17. zmieniam na B
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JuLLy
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 15:16, 12 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
bardzo fajna inicjatywna z tymi pytaniami
Jednak pan Szudlarek jest za bardzo ambitnym facetem zeby posluzyc sie zestawem pytan z przeszłości.
Obstawiam, że ani jedno się nie powtorzy
ewentualnie, ktores bedzie mialo zmieniony sens, bo pytania wydają sie byc bardzo trafne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skorpka
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 15:48, 12 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
nawet jak pytania będą inne to i tak patrząc na nie czegoś się nauczysz może nawet coś Ci się dzięki nim skojarzy na examie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tysiok
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Człuchów
|
Wysłany: Nie 23:38, 14 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
ej paskudy nie straszcie! ja chce te same pytania!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Monia
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bytów/Gdańsk
|
Wysłany: Wto 12:25, 16 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
po uzgodnieniu z Natalią: 11 D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Monia
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bytów/Gdańsk
|
Wysłany: Wto 20:44, 16 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
znow uzgodnione z natala: 15B, 16C, 17... albo A albo B... ktos wie, czy kant czy marks mowil o ksztaltowaniu moralnosci przez formowanie intelektu??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
natalina
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: znienacka
|
Wysłany: Wto 20:45, 16 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
w sumie, nadzieja zawsze jest ze da te same... ale jednak mysle ze chyba nie :/ jednak jak trafnie napisala Ania, zawsze mozna cos skojarzyc, podaje moje odpowiedzi:
1a
2d
3c
4a
5b
6c
7a
8c
9c
10a
11d
12a
13a
14b
15b
16c
17a
18b
19a
20a
ps. Jully to Piotrek?????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
natalina
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: znienacka
|
Wysłany: Wto 20:55, 16 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
zapraszam na kawe :p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skorpka
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 22:07, 16 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
moje odpowiedzi zgadzają się z odpowiedziami Natalii chociaż w 17 mam B bo Herbart nawiązywał do Kanta, a Marks skupiał się na konfliktach itp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Monia
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bytów/Gdańsk
|
Wysłany: Wto 22:40, 16 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
no wlasnie chcialam napisac ze jednak A w 17. Ania ma rację własnie znalazlam w necie... no i Apsik mowi tak samo P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|