|
www.swps2007c04.fora.pl Forum Grupy C04 studia magisterskie stacjonarne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tysiok
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Człuchów
|
Wysłany: Śro 20:07, 11 Cze 2008 Temat postu: ogolna pytania 2007 |
|
|
No wiec tak... wiem jestem zajebista. wiekszosc odpowiedzi powinna byc poprawna.. niestety tak jak to bywa z egzamami u łukaszewskiego bywa i tak ze 2 odp sa poprawne:P tylko jedna jest lepsiejsza;) buzka!
1. Natężenie motywacji u danej jednostki rośnie wraz z:
A) liczbą osób, z którymi rywalizuje
B)liczbą opracowanych planów działania
c) wzrostem subiektywnej wartości celu
d) motywacja jest cechą osobniczą i zasadniczo nie zmienia się
2. Twierdzenie o nieliniowej zależności między poziomem motywacji i poziomem wykonania, to:
A)prawo Yerkesa- Dodsona
B) prawo Zipfa
C) prawo Josta
D) prawo Kuhla
3. Ludzie o wewnętrznym umiejscowieniu kontroli:
A) lepiej sobie radzą w zadaniach wymagających inicjatywy
B) przejawiają skłonność do egoizmu
C) ich struktury poznawcze wykazują większą tendencję do izolowania się od informacji zewnętrznych
D) są skłonni przeceniać wartość wydarzeń zewnętrznych
4. Bluma Zeigarnik odkryła, że:
A) szybciej zapamiętuje się zadania niedokończone
B) szybciej zapomina się zadania niedokończone
C) lepiej zapamiętuje się zadania dokończone
D) szybciej zapomina się zadania dokończone
5. Utrata wartości gratyfikacyjnej celu jest powodem:
A) wzrostu intensywności działań
B) poszukiwania innych gratyfikacji
C) spadku lub zaniku motywacji związanej z tym celem
D) konstruowania planu na wypadek niepowodzenia
6. Któy z podanych niżej argumentó każe wątpić w zasadniść teorii redukcji popędu:
A) organizm unika przykrości
B) organizm dążey do przyjemnośći
C) ! niewidac !
D) gratyfikujące może być również wzbudzenie popędyu
7. Badania Gabrielle Oetingen wykazały że:
A) im niższe są oczekiwania tym lepsze osiągnięćia i rezultaty
B) im wyższe są oczekiwania tym lepsze osiągnięcia i rezultaty
C) im niższe są oczekiwania tym łatwiej osiągamy wynik
D) brak jest zależności między oczekiwaniami a osiągnieciami
8. Jeśli ktoś mówi że najpierw zrobi a potem pomyśli to osoba taka prawdopodbnie uzyska wysokie wyniki na skali:
A) impulsywności
B) inteligencji praktycznej
C) poszukiwania doznań
D) non kofornizmu
9 Badania wykazują, że poziom aspiracji:
A) jest stała cechą człowieka
B) zmienia się w zależności od zadań
C) zmienia sie zgodnie z prawem efektu
D) ustala sie zgodnie z zasada wszystko albo nic
10. Zgodnie z hipotezą Atkinsona silny motyw do unikania porażki skłania do wyboru zadań
A) Bardzo łatwych
B) Bardzo trudnych
C) zarówno bardzo łatwych jak i bardzo trudnych
D) Nie ma wpływu na wybór zadań
11. Osoby charakteryzujące się niezależnością pola:
A) Łatwiej strukturalizuja pole danych........ się uprzednimi wzorcami percepcyjnymi
B) Posiadają szczególnie duże kompetencje lingwistyczne
C) Łatwo ulegają presji
D) Uzyskują niższe wyniki w testach twórczości
12. Robert Sternberg zaproponował trójskładnikową teorię inteligencji
A) Inteligencja emocjonalna
B) skrystalizowana
C) Społeczna
d) praktyczna
13. Koncepcja Pintricha i DeGroot zakłada, że motywacja jest funkcją
A) Wartości celu, możliwości jednostki i intensywności emocji
B) Wartości celu, poczucia wpływu
C) Wartości celu porzednich doświadczeń i poczucia wpływu
D) Chęci i możliwości jednostki
14, Cechą temperamentu stanowiącą przesłankę wydolności jednostki jest:
A) Siła procesów nerwowych
B) Ruchliwości procesów nerwowych
C) Równowaga procesó nerwowych
D) Siła procesu hamowania
15. Z orientacją na przyszłość wiąże się:
A) Mała motywacja zadaniowa
B) Zdolność do przenoszenia działąnia na czas późniejszy
C) Nie ma żadnych szczególnych skutków takiej orientacji
D) Większa wytrwałość i zdolnośc do odraczania gratyfikacji
16. Procesy motywacyjne pełnią kilka podstawowych funkcji w stosunku do zachowania. Wskaż tę opcje która najpełniej ujmuje funkcję procesów motywacyjnych
A) Organizująca, inicjująca ukierunkowana
B) Inicjująca, stymulująca, ukierunkowująca
C) stymulująca, organizująca, inicjująca
D) Ukierunkowująca, organizująca, stymulująca
17. Gdy ten sam cel ma włąsności pozytywne i negatywne wtedy:
A) Gradient dązenia jest bardziej stromy niż gradient unikania
B) SIła tendencji do oddalania się wzrasta równie szybko jak siła tendencji do zbliżania
C) Tendencja do zbliżania się słabnie w miare jak osobnik znajduję sie coraz bliżej
D) Zanika motywacja do działąnia i cel zostaje porzucony.
18. James i Lange zaproponowali teorię emocji wedle której:
A) Emocja jest efektem poznawczej obróbki bodźców
B) Bodźce wywołują zmiany fisjologiczne a ich świadome odczucie to emocje
C) Emocja jest następstwem deficytu informacji
D) Nie ma takiej teorii
19. Znak emocji zależy przedewszystkim
A) Od relacji interpersonalnych
B) Od tego jak system poznawczy radzi sobie z rozpływającymi informacjami
C) Od poziomu inteligencji społecznej
D) Od zgodności bodźca z interesem jednostki
20. Zasadnicza rozbieżność między modelem PEN a modelem tzw. Wielkiej Piątki sprowadz się do
A) Liczby czynników
B) Relacji moędzy czynnikami
C) Niezależności cynnikó
D) sposobu weryfikacji czynnikó
21. Teoria inteligencji Cattella przyjmuje założenie o istnieniu
A) Jednego czynnika ogólnego (G) inteligencji, nadrzędnego wobec róznych typów inteligencji,
B) Dwoch czynników uinteligencji odpowiadających dwóm rodzajom inteligencji
C) Czynników równo rzędnych odpowiedzialnych za zdolności
D) zdanie z podanymi tu zależnymi nie odnośi się do teorii Cattella
22. Korelacja mioędzt wielkościa mózgu mierzona przy pomocy metody rezonansu magnetycznego(możliwe ze 0) nie wiem
A) Wynosi średnio około 0,30
B)JEst bliska 0
C) Wynosi około -0,50
D) Zawiera się w przedziale od 0,75 do 0,85
23. Zgodnie z prawem Yerkesa- Dodsona, stan ponad optymalnej aktywacji sprzyja
A) Wykonywaniu złożonych zadań manualnych
B) Wykonywaniu złożonychh zadań umysłowych
C) Wykonywaniu prostych zadań umysłowych
D) uczeniu się nowych pojęć
24. Podział na 4 typy temperamentu sagwink, choleryk, melancholi i flegamtyk jest dziełem:
A) Kretschmera
B) Scheldona
C) Galatona
D)Galena
25. James i Lange wysunęli tezę iż:
A) Emocje są wynikiem pobudzenia narządów wewnętrznych
B) Pobudzenie emocjonalne wpływa na stan narządów wewnętrznych
C) Emocje są wynikiem pobudzenia ośrodkowego układu nerwowego
D) Emocje można resjestwować obiektywnie
26. Podstawowa funkcja osobowości to:
A) Integracja i kontora zachowania człowieka
B) Gromadzenie i wewewnętrzne uzgadnianie informacji
C) Wykrywanie zmian w otoczeniu
D) Wymiana onformacji z otoczeniem
27. Teoria motywacji, odwołująca się do poziomu aktywacji, pozwala wyjaśnić dlaczego:
A) głodni rybacy wypływają na wzburzone morze
B) bankowiec spędza urlop na wspinaczce w himalajach
C) naukowiec spedza czas w bibliotece
D) latem plaże są pełne ludzi
2 W badaniu testowym stwierdzono, że iloraz inteligencji 12 letniej Marioli wynosi 100. Oznacza to, że mariola:
A) Rozwiązała 100 zadań testowych
B) rozwiązała 100% zadań dla swojego wieku
C) Rozwiązała najwyższa możliwą liczbę zadań testu
D) osiągnęła najwyższa poprzeczką rozwoju inteligencji
29. Czynnik inteligencji ogólnej g w rozumieniu Spearmana to:
A) Zdolność wywodzenia związków i korelatów
B) Czynnik specyficzny nie odgrywający roli w procesach poznawczych
C) Czynnik odpowiedzialny za kompetencje lingwistyczne
D) Ogólny czynnik inteligencji społećznej
30. Cel działania to:
A) wynik jaki ma być osiągnięty
B) wyobrażenie wyniku, jaki ma być osiągnięty oraz przypisania wynikowi wartość
C)wyobrażenie wyniku z uruchomioną tendencją do jego osiągnięcia (intencją)
D) Wynik działania które zostają zakonczone
31) Które z niżej wymienionych stadiów nie należy do opisu Ogólnego Zespołu Adaptacyjnego Selyego
A)reakcji alarmowej
B)Oceny poznawczej
C)odporności
D)wyczerpania
32)Typowe dla mężczyzny sposoby poprawiania sobie nastroju to:
A)sport, praca, alkohol
B)chodzenie po sklepach z narzędziami
C)spotykanie się z przyjaciółmi
D) oglądanie telewizji
33.Sposobem podtrzymania motywacji działań długotrwałych jest
A)natężanie się
B)Robienie częstych odpoczynków
C)robienie jak najwięcej na początku
D) wykorzystanie efektu magicznej połowy
34. Odpowiednikim melanholika wg Pawłowa jest typ układu:
A) silny, zrównoważony, powolny
B) silny, niezrównoważony, z przewagą pobudzenia nad chamowaniem
C) słaby
35. Homeostaza to inaczej:
A) jedna z koncepcji wyjaśniających geneze homoseksualizmu
B) stan równowagi fizjologicznej organizmu
C) niedobór dopaminy w mózgu
D) równowaga poziomu adrenaliny we krwi
36. Aby nauczyć dziecko w szkole bezradności najeży je karać:
A) najpierw surowo potem łagodnie
B) najpierw łagodnie potem surowo
C) w zależności od tego, czy jest aktywne lub bierne
D) bez związku z tym, jak się zachowuje
37. Wartośc gratyfikacyja celu zależy zwłaszcza od:
A) dostę pności celu
B) siły działajacych aktualnie presji społecznych
C)czynnika inteligencji płynnej
D) czynników ekonomicznych
38. Koncepcje emocji opracowane przez Lazarusa i Weinera odwołują się do:
A) mechanizmu kumulacji napięcia
B) mechanizmu konfliktu motywów
C) mechanizmu przyczynowego wyjaśniania zdarzeń (zachowań)
D) mechanizmu interpretacji źródeł pobudzenia
39. Badania lazarusa i wsp. nad reakcją na drastyczne sceny filmowe pokazują:
A) Rolę przyzwyczajenia się do stresu
B) rolę zewnętrznego wsparcia w trudnych chwilach
C) rolę poznawczej interpretacji stresu
D) rolę przykrych bodźców w wytwarzaniu się odporności na stres
40. Adam ma piątki ze wszystkich przedmiotów. Takie stopnie pogą świadczyć o roli :
A) czynnika g
B) dziedziczności
C) inteligencji emocjonalnej
d) inteligencji psychometrycznej
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jamaica
Administrator
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: the bright side
|
Wysłany: Śro 21:17, 11 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Proszę państwa proszę wziąć Martynkę za przykład
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamesennin
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 12:22, 12 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Nie przeczytałem tego całego, ale w trzecim raczej jest a. Proponuję nie robić motywów typu - rozwiązany test, tylko opisywać co na dane zagadnienie jest w książce czy wykładzie i niech ludzie sami wnioskują. Te testy nie należą do najjaśniejszych i może być dużo pomyłek jak każdy zaznaczy po swojemu i poda po prostu odpowiedzi, a jeśli będziemy wspólnie wnioskować to raczej dojdziemy do wspólnego, najbardziej prawdopodobnego konsensusu. Co więcej, pozwoli to na szersze poznanie każdego zagadnienia, a nie tylko jednego aspektu, o który łukaszewski akurat w danym zadaniu pyta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tysiok
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Człuchów
|
Wysłany: Czw 13:06, 12 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
no niby to co mowisz wydaje się sensowniejsze, ale nie sądzę by znalazł sie ktoś kto to zrobi.. i tu jest nasz problem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamesennin
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 15:54, 12 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Heh. Nom. Prawda. Ja może jak znajdę trochę czasu to cosik dopiszę. A na razie sugeruję po prostu podawanie odnośników do stron w książkach dotyczących konkretnych zagadnień.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
natalina
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: znienacka
|
Wysłany: Czw 20:53, 12 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
no właśnie .... mi wyszło w kilku zupełnie inaczej :/ co za kijowy test ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tysiok
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Człuchów
|
Wysłany: Czw 21:41, 12 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
to wez natalia wypisz ktore to były pytania i jakie dałas odpowiedzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fonika
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 22:49, 12 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
14, Cechą temperamentu stanowiącą przesłankę wydolności jednostki jest:
A) Siła procesów nerwowych
B) Ruchliwości procesów nerwowych
C) Równowaga procesó nerwowych
D) Siła procesu hamowania
SPP - siła procesu pobudzenia; na poziomie zachowania funkcjonalna wydolność komórki nerwowej znajduje wyraz w reakcjach na silną lub długotrwałą stymulację; im silniejszy układ nerwowy, tym mniejsza jest wartość procesu pobudzenia
Korelacja mioędzt wielkościa mózgu mierzona przy pomocy metody rezonansu magnetycznego(możliwe ze 0) nie wiem
A) Wynosi średnio około 0,30
B)JEst bliska 0
C) Wynosi około -0,50
D) Zawiera się w przedziale od 0,75 do 0,85
Okazuje się jednak, że u ludzi dzisiejszych korelacje między rozmaitymi miarami wielkości mózgu a wynikami testów mierzących rozmaite (wyróżniane przez psychologów) rodzaje sprawności intelektualnej są albo zerowe albo znikomo słabe. Na gruncie hipotezy SI należałoby zatem przyjąć, że w populacjach praludzkich korelacje te były silniejsze, a potem osłabły lub zanikły. Trudno pojąć, co mogłoby taką zmianę wywołać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fonika
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 23:01, 12 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
6. Który z podanych niżej argumentó każe wątpić w zasadniść teorii redukcji popędu:
A) organizm unika przykrości
B) organizm dąży do przyjemnośći
C) ! niewidac !
D) gratyfikujące może być również wzbudzenie popędu
tutaj odp C brzmi: podobny do popędów wpływ na zachowanie wywierają emocje
i C i D brzmią wiarygodnie jak widać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skorpka
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 15:33, 13 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
8 - A
13 - A
14 - D
22- B
23 - B
reszta jak u Martyny
to są odpowiedzi, które podał mi psycholog i z którymi się zgadzam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamesennin
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 1:39, 14 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
No i 3 - A. I przy 23 bym polemizował. W treści zadania jest ponad optymalny. Jeśli optymalny sprzyja rozwiązywaniu zadań złożonych to im dalej zdolność ta się pogarsza, a więc łatwiej rozwiązać jest zadanie proste - tak ja rozumuję. Tak więc tu przychylam się do wersji Martyny czyli rozwiązywaniu zadań prostych.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kamesennin dnia Sob 1:45, 14 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skorpka
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 15:19, 14 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
3 A to też moja odpowiedź, a za 23 nie dam sobie głowy obciąć możliwe, że chodzi o zadania proste. Tego akurat psycholog mi nie rozwiązywał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Apsik
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 17:20, 14 Cze 2008 Temat postu: pyt |
|
|
Hm, ja tez mam pare watpliwosci
Zgadzam sie w stosunku do 3a
3. Ludzie o wewnętrznym umiejscowieniu kontroli:
A) lepiej sobie radzą w zadaniach wymagających inicjatywy
8a i 13a tez sie podpisuje pod korekta Ani.
8. Jeśli ktoś mówi że najpierw zrobi a potem pomyśli to osoba taka prawdopodbnie uzyska wysokie wyniki na skali:
A) impulsywności
13. Koncepcja Pintricha i DeGroot zakłada, że motywacja jest funkcją
A) Wartości celu, możliwości jednostki i intensywności emocji
oprocz tego mysle, ze odpowiedzi na 4, 11, 16, 25 i 38 moga wygladac tak (ale oczywiscie moge sie mylic)4. Bluma Zeigarnik odkryła, że:
D) szybciej zapomina się zadania dokończone
11. Osoby charakteryzujące się niezależnością pola:
A) Łatwiej strukturalizuja pole danych........ się uprzednimi wzorcami percepcyjnymi
16. Procesy motywacyjne pełnią kilka podstawowych funkcji w stosunku do zachowania. Wskaż tę opcje która najpełniej ujmuje funkcję procesów motywacyjnych
B) Inicjująca, stymulująca, ukierunkowująca
25. James i Lange wysunęli tezę iż:
A) Emocje są wynikiem pobudzenia narządów wewnętrznych
38. Koncepcje emocji opracowane przez Lazarusa i Weinera odwołują się do:
D) mechanizmu interpretacji źródeł pobudzenia
zauwazcie, ze zwlaszcza te z zeigarnikiem i procesami mot. sa podchwytliwe, choc oczywiscie zachecam do polemiki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skorpka
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 18:03, 14 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
w 11 tak, pod warunkiem,że w miejsce kropek wpiszemy "nie kierują", odp. o zdolnościach lingwistycznych nie jest poprawna bo osoby takie mają zdolności w ścisłych dziedzinach typu matma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|