|
www.swps2007c04.fora.pl Forum Grupy C04 studia magisterskie stacjonarne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fonika
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 18:52, 14 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
a co z pytaniem nr 6?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skorpka
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 19:45, 14 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
to pewnie pozostanie zagadką z powodu niewiadomej jednej odpowiedzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamesennin
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 20:14, 14 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Mam prośbę żeby teraz jak komuś się nie zgadza nie wipysywał np. 6.A i tak to zostawił tylko niech uzasadnia czemu, żeby po prostu w głowach nie mieszać pustymi spekulacjami. Słowo się rzekło - moje opracowanie. A więc (nigdy nie zaczynaj zdania od "a więc"):
1.C - tak mi się wydaje
2.A
3.A - w Rathusie gdzieś było chyba przy okazji tematu o stresie
4. efekt Zeigarnik - cytuję za Strelauem T. II str. 438 (na czerwono): polegający na lepszym pamiętaniu zadań niedokończonych
5.C - intuicyjnie ale i absolutnie
6. odsyłam do s. 447 w Rathusie - moim zdaniem jest to nadal D
7. Gabriele Oetingen - Strelau, s. 447 - I kolumna - odpowiedź B
8.A -intuicyjnie
9.B - intuicyjnie
10. hipoteza Atkinsona opisana dość szczegółowo od strony 461- Strelau z tymże interesująca nas odpowiedź pojawia się w ostatnim zdaniu na 462 a więc odpowiedź C
11.
ZALEŻNOŚĆ – NIEZALEŻNOŚĆ OD POLA
Zależność-niezależność od pola to najbardziej znany w psychologii stylów poznawczych wymiar, który wprowadzony został przez Hermana Witkina
Zależność-niezależność od pola określa stopień, w jakim spostrzeganie determinowane jest przez ogólną organizację pola percepcyjnego
Zależność od pola to tendencja do spostrzegania globalnego (całościowego), w którym części doświadczane są jako stopione z całością.
Niezależność od pola oznacza skłonność do "przełamywania" zastanej organizacji pola percepcyjnego,do wyodrębniania poszczególnych części i spostrzegania ich jako względnie niezależnych od całości
Niezależny od pola styl poznawczy nazywany bywa analitycznym w odróżnieniu od zależnego - globalnego
Kobiety są bardziej zależne od pola
Podstawowe narzędzie o charakterze testowym do pomiaru zależności-niezależności od pola to Test Ukrytych Figur
Zdaniem Witkina, zależnośc-niezależność od pola to poznawczy komponent szerszego wymiaru osobowości, jakim jest zróżnicowanie psychologiczne
Zróżnicowanie psychologiczne to złożoność struktury systemu psychologicznego przejawiająca się w specjalizacji funkcji psychicznych i oddzieleniu Ja od nie-Ja. Właśnie ten drugi aspekt - oddzielenie Ja od nie-Ja - ujawnia się w sferze poznawczej jako zależność-niezależność od pola
Zależność-niezależność od pola: osobowościowe korelaty: zależność idzie w parze z mniejszym poczuciem własnej odrębności i słabszą artykulacją pojęcia Ja, w tym - obrazu własnego świata
Zwiazek zależności-niezależności od pola z rodzajem stosowanych mechanizmów obronnych:
osoby zależne od pola przejawiają tendencją do korzystania z "prymitywnych mechanizmów obronnych", takich jak wypieranie czy zaprzeczanie
osoby niezależne od pola przejawiają tendencją do korzystania z bardziej wyspecjalizowanych mechanizmów obronnych, takich jak izolacja czy racjonalizacja
Fizjologiczne uwarunkowania zależności-niezależności od pola:
u osób zależnych stwierdzano większą wrażliwość autonomicznego układu nerwowego w odpowiedzi na zagrożenie. wykazano też związek zależności ze słabością lateralizacji
Niezależności od pola sprzyja taki sposób wychowania dziecka, w którym pozwala się mu na samodzielność - daje stosunkowo dużą swobodę, szanuje indywidualność, nie stosuje ostrych kar, zwłaszcza fizycznych
Zleżność od pola jest efektem (sposób wychowania) autokratyzmu rodziców - ograniczania samodzielności i surowej dyscypliny
Szczególnie duże znaczenie jako wyznacznik zależności od pola u dziecka ma (wychowanie): autokratyzm matki, zwłaszcza zaś w odniesieniu do syna
Homogeniczność środowiska fizycznego w połączeniu z trybem życia wymagającym orientacji w terenie (np. w wypadku koczowniczych plemion myśliwskich żyjących na Dalekiej Północy) stymuluje rozwój analizy percepcyjnej i w konsekwencji - rozwój niezależności od pola
Analityczność percepcji, charakteryzująca osoby o stylu niezależnym, oznaczająca skłonność do burzenia zastanej organizacji pola, sprawia, że lepiej radzą sobie one z zadaniami wymagającymi restrukturalizacji danych
Jeśli chodzi o efektywność zamierzonego uczenia się (w tym szkolnego), uzasadnione wydaje się przypuszczenie, że niezależnośćod pola może ją zwiększać
Powinno się tak dziać za sprawą spontanicznej tendencji osób niezależnych do samodzielnego organizowania materiału. Jak wiadomo, wszelka aktywność poznawcza uczącego się, a szczególnie aktywność polegająca na organizowaniu materiału, podnosi efektywność uczenia się.
Charakteryzująca osoby zależne od pola skłonność do polegania na wskazówkach zewnętrznych. zwiększa ich zapotrzebowanie na informacje uzyskiwane od innych ludzi i dostarczane przez nich sprzężenia zwrotne
Zależność od pola to także zależność społeczna, oznaczająca silniejszy konformizm, większą podatność na oddziaływania modyfikujące postawy itp.
Interpersonalna orientacja osób zależnych od pola sprawia, że mają one znacznie więcej niż osoby niezależńe kontaktów z innymi ludźmi - odbywają bardziej intensywny trening społeczny
Związek zależności-niezależności od pola z zainteresowaniami i preferencjami zawodowymi:
Osoby zależne od pola, w związku ze swoją orientacją interpersonalną, bardziej interesują się naukami społecznymi i humanistycznymi oraz częściej wybierają zawody wymagające kontaktów z ludźmi, takie jak nauczycielstwo (zwłaszcza na poziomie elementarnym), zawody administracyjne, związane ze służbami społecznymi czy pracą w handlu, a także zawody artystyczne
Osoby niezależne od pola, częściej przejawiąją zainteresowania teoretyczne, matematyczne, przyrodnicze, chętniej studiują tak zwane kierunki ścisłe i wybierają zawody praktyczne, takie jak inżynier czy architekt, lub związane z kontaktem z naturą jak rolnictwo czy leśnictwo.
Wielu autorów sądzi, że niezależność od pola to po prostu wysoki poziom zdolności analitycznych, zwłaszcza w zakresie analizy wzrokowej, i zdolności przestrzennych
więcej: Strelau - 768 - co do odpowiedzi to wydaje się w takim razie, że A
12. no to raczej będzie to brakujące czyli D
13. tutaj ponownie Strelau - str. 451 - "Przewiduje się, że motywacja jest tym silniejsza, im więcej wart jest wynik, jaki ma zostać osiągnięty, im większe są osobiste mozliwości podmiotu, (...) i im silniejsze są emocje związane z wynikiem i działaniem - odp: A
14. Wszystko co na ten temat : str. 685 Strelau, ale nie podejmuję się wnioskowania z tego jaka jest odpowiedź. Albo może jednak. Jeśli wydolność to słaby vs. silny to odpowiedzią jest równowaga procesów nerwowych.
15.intuicyjnie D
16.intuicyjnie B
17. str. 489 - Strelau - odpowiedź C
18. B - raczej nie wymaga tłumaczenia
19.intuicyjnie i z lenistwa D
20. A - PEN - 3 czynniki, Wielkia Piątka - 5
21. teoria Cattela - teoria o dwóch rodzajach inteligencji: skrystalizowanej i płynnej, a więc odpowiedź B
22. B W zasadzie nie do odszukania. 740 s. w Strelau podaje korelację 0.40 między pojemnośćią czaszki, a ilorazem inteligencji. Ogólnie nie do końca jasne co wybrać. Jak ktoś ma niezbite argumenty za jedną czy drugą opcją to będzie miło.
23. 443 s. w Strelaulince - wg mnie C, ale mogę się mylić
24. D - początek rozdziału Temperament - pierwsza strona w Strelau
25. A - s. 396 - Strelau
26. intuicyjnie - A
27. to jest pytanie - bajka
Aktywacyjne teorie motywacji
a) Założenia:
- aktywacja jako mobilizacja energii
- aktywacja występuje zarówno w motywacji jak i w emocjach
- pomiędzy pobudzeniem (aktywacją) a sprawnością działania istnieje krzywoliniowa zależność – prawa Yerkesa-Dodsona.
Stawiam na A
28.B- ale tu akurat komuś zaufałem
29.A- s. 727 - Strelau
30.A - intuicyjnie
31. absolutnie B - składnikami Ogólnego Zespołu Adaptacyjnego Seylego są:
reakcja alarmowa
odpornośc
wyczerpanie
32.A - s. 392 - Strelau
33.D- Strelau - s. 453 Mechanizm "magicznej połowy" to dość powszechnie stosowany trik podtrzymania motywacji, odwołujący sie do przekonania "teraz już z górki", a więc łatwiej.
34. nie A i nie B bo melancholik jest słaby - Pawłow jedna z kolejnych stron rozdziału o tempreramencie w Strelau.
35.B
36.D - intuicja
37.A
38.C -koncepcja na stronie 408
39.C - opis eksperymentu którego to dotyczy na stronie 323 - 25.1.1.1
40.A - Spearman - czynnik inteligencji ogólnej
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kamesennin dnia Sob 20:23, 14 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tysiok
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Człuchów
|
Wysłany: Sob 21:01, 14 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
pytanie 38 odpowiedz c poniewaz: "Lazarus sądzi, że poczucie umiejscowienia kontroli odgrywa znaczącą rolą w ....... polegające na znajdowaniu przyczynowego wyjaśnienia zdarzenia
pytanie 25 odpowiedz A ponieważ"Sądzili oni, że zmiany fizjologiczne są pierwotne w stosunku do przeżyć emocjonalnych. Emocje powstają, ich zdaniem nie pod wpływem zmian fizjologicznych wywołanych przez te bodźce. James i Lange sformułowali pozornie paradoksalne twierdzenie „ nie dlatego płaczemy, że jesteśmy smutni, lecz jesteśmy smutni bo płaczemy”. Jako pierwotne występują zmiany w narządach, jako wtórne to uświadomieni ich sobie i przeżycie emocji. czyli wynika z tego ze odpowiedz a
pytanie 16 odpowiedz A ponieważ: "funkcje motywacji:
Najważniejszą funkcją motywacji jest uruchamianie (inicjowanie) i organizowanie ludzkiego zachowania, skierowanego na osiągnięcie określonego celu."
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tysiok
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Człuchów
|
Wysłany: Sob 21:12, 14 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
brawo Maciek! co do pytania 30 to stawiam na odpowiedz C ze wzgledu na tresc wykładu. cytuje:
ukierunkowanie(cel)-poznawcza reprezentacja, wyobrazenie stanu jaki miałby być osiągnięty , przypisany jest mu zamiar osiągnięcia , osobisty wpływ na jego realizacje.............
realizacja-ukierunkowanie na cel
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamesennin
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 21:54, 14 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
w odpowiedzi A w pytaniu 16 jest taki mały zonk - ostatnia funkcja jaka jest napisana to "ukierunkowana". Po pierwsze nie jest to funkcja, wiec może po prostu ten kto to przepisywał się pomylił, ale jeśli taka jest oryginalna treść to A nie może być prawidłowe. W zasadzie dlatego moim typem było B. Ale z tego co cytujesz, bardziej przychylam się do opcji że to ktoś się pomylił przepisując.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Apsik
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 22:24, 14 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
A jednak mysle, ze nie. Bo przeciez nie szybciej zapamietuje sie zadania niedokonczone, ale lepiej. I przeciez nie mozna zaprzeczyc, ze szybciej sie zapomina zadania dokonczone? wydaje mi sie, ze d jest bardziej bezpieczna opcja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Apsik
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 22:28, 14 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Oj, nie zauwazylam, ze jest druga strona odpowiedzi na forum. Moja opowiedz to byla odnosnie Zeigarnik. A tak w ogole to na egzaminie w semestrze poprzednim powtozylo sie moze 5 pytan z tych testow..... watpie zeby byly one az takie wazne? nie myslicie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tysiok
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Człuchów
|
Wysłany: Sob 23:52, 14 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
jesli chodzi o test z 2007 to było w nim okolo 12-14 powtorzonych pytań z wczesniejszych lat... sama liczylam... najwiecej było w nim pytań z testu z 2005 roku. pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamesennin
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 0:46, 15 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Apsik napisał: | A jednak mysle, ze nie. Bo przeciez nie szybciej zapamietuje sie zadania niedokonczone, ale lepiej. I przeciez nie mozna zaprzeczyc, ze szybciej sie zapomina zadania dokonczone? wydaje mi sie, ze d jest bardziej bezpieczna opcja. |
Rzeczywiście, lepiej i szybciej potraktowałem niesłusznie jako synonimy, a przecież nie muszą być rozumiane w takim kontekście. Masz rację. D brzmi z tego punktu widzenia bardziej poprawnie. Nie sądziłem, że to pytanie jest aż tak podchwytliwe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skorpka
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 9:56, 15 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
liczę na to,że w tym roku też się sporo powtórzy... a jak nie to przynajmniej, że pytania będą podobne obstawiam, że 10 pytań będziemy mieć z tych, które już znamy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fonika
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 23:43, 15 Cze 2008 Temat postu: =) |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] niech motywacja bedzie z Wami!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez fonika dnia Nie 23:45, 15 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skorpka
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 9:49, 16 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
o nieee Fonika, miażdżysz!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tysiok
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Człuchów
|
Wysłany: Pon 15:24, 16 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
kim jest apsik:P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|